۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۱۲۰۴۲۱

پای «سی.ان.جی» به شبکه‌های ماهواره‌ای باز شد

مزیت اقتصادی استفاده از سی.ان.جی ۵۰۰ تومانی به جای بنزین ۳ هزار تومانی آنقدر جذاب است که حالا تبلیغات دوگانه‌سوزکردن خودروها از مرزهای ایران فراتر رفته و پای آن به شبکه‌های ماهواره‌ای باز شده است.
پای «سی.ان.جی» به شبکه‌های ماهواره‌ای باز شد
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، بیش از سه ماه از افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن می‌گذرد. از همان ساعات ابتدایی سهمیه‌بندی بنزین اما توجه مردم به سوخت‌های جایگزین مانند ال پی جی و بیش از همه سی ان جی جلب شد تا بار اقتصادی بنزین آزاد ۳ هزار تومانی را کم کند.

اما از آنجا که نحوه سوختگیری ال پی جی برای خودروها، غیر رسمی و ناایمن است، این افراد خودروهای خود را به بمب‌های متحرک در خیابان تبدیل کردند.

با این حال اکثر افراد، استفاده از سی ان جی را در دستور کار خود قرار دادند تا آنجا که مصرف این سوخت از ۲۵ آبان تا کنون حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است و با توجه به تمایل افراد برای استفاده از سی ان جی و همچنین برنامه دوگانه سوز کردن یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی، ‌پیش‌بینی می‌شود، ‌مصرف این سوخت، ‌افزایشی ۱۰ میلیون متر مکعبی در روز را تا یک سال آینده داشته باشد.

در این میان علاوه بر خودروهایی که در حال حاضر گازسوز هستند، ‌سایر افراد نیز به تکاپو افتاده‌اند تا خودروی خود را دوگانه سوز کنند. این تمایل آنقدر زیاد است که اکنون مراکز مجاز تبدیل، با کمبود مخزن و کیت مواجهند.

این موضوع باعث شده تا برخی افراد از این موقعیت سو استفاده کنند. درحالی که شرکت ملی پخش  فرآورده‌های نفتی بارها تاکید کرده تنها مرجع برای شناسایی مراکز مجاز تبدیل مراجعه به سایت IRNGV.IR  است اما این روزها شاهد آنیم که برخی مراکز تبلیغات خود را نه در چارچوب قانونی بلکه از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان انجام می‌دهند.

در این مورد، ‌سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران این تبلیغات را فاقد وجه قانونی می‌داند.
«فاطمه کاهی» با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی در مورد سوخت‌های مختلف از جمله سی ان جی تنها بر عهده این شرکت است،‌ گفت:‌ برای اطلاع از لیست مراکز مجاز نیز لازم است تا به سایت اعلام شده مراجعه کنند و سایر موارد اعلام شده از سوی این شرکت ممورد تایید نیست.

  در روزهای گذشته،‌ تبلیغی در برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان در خصوص دوگانه سوز کردن خودروها پخش می‌شود که افراد را برای دوگانه سوز کردن خودروی خود با معرفی مرکزی خاص تشویق می‌کند.  

منبع: ایرنا 

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی