۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۱۲۰۴۳۴

قربانیان کرونا از مرز 2 هزار نفر عبور کرد

تعداد قربانیان ویروس کشنده «کرونا» امروز (چهارشنبه) به دو هزار و چهار نفر افزایش یافت و تعداد مبتلایان به این ویروس در سراسر جهان به بیش از 74 نفر رسید.
قربانیان کرونا از مرز 2 هزار نفر عبور کرد
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، گرچه تعداد مبتلایان به ویروس ناشناخته و کشنده «کرونا» امروز (چهارشنبه) برای دومین روز در مقایسه با روزهای گذشته کاهش داشته است اما تعداد قربانیان این ویروس ناشناخته از دو هزار نفر عبور کرد.
بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد که یکهزار و ۷۴۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا تأیید شده است که این پایین‌ترین میزان ابتلای روزانه به این ویروس از ۲۹ ژانویه (۹ بهمن‌ ماه) تاکنون محسوب می‌شود و استان «هوبئی» به عنوان مرکز شیوع این ویروس، امروز، پایین‌ترین میزان ابتلای روزانه به این ویروس را از ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن ماه) تاکنون گزارش کرده است.
جدیدترین آمار و ارقام، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در چین را به بیش از ۷۴ هزار نفر افزایش داد و تعداد قربانیان این ویروس به دو هزار و چهار نفر رسیدند که از این میان سه چهارم مربوط به شهر «ووهان» واقع در استان هوبئی می‌شود.
ووهان، شهری با ۱۱ میلیون نفر جمعیت، اولین مکانی است که ویروس کرونا اواخر سال گذشته میلادی (۲۰۱۹)، در آنجا شیوع پیدا کرد و به مناطق دیگر نیز انتقال یافت و برای چندین هفته است که این شهر در قرنطینه است و رفت‌ و آمد در آن بسیار محدود شده است.
مقام‌های چینی می‌گویند که کاهش ابتلا به ویروس کرونا در دو روز گذشته، شواهدی بر این امر است که این ویروس تحت کنترل درآمده است اما با اینحال مقام‌های بهداشت جهانی می‌گویند که هنوز برای پیش‌بینی میزان کنترل این ویروس بسیار زود است.
تلویزیون دولتی چین روز سه‌شنبه گزارش داد که رئیس بیمارستان «ووچانگ» در مرکز ووهان در استان هوبئی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده است. رئیس بیمارستان ووچانگ در مرکز ووهان، هفتمین نفر از کارکنان بخش بهداشت و پزشکی بود که در مقابل این بیماری که به «COVID-19» معروف است، تسلیم شد.
ویروس کرونا که نام علمی آن «کووید۱۹» است، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی