۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۱۲۰۴۴۷

تجهیزات فرسوده نفتی نوسازی می‌شوند

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران، بازسازی و نوسازی تاسیسات نفتی را از جمله اولویت‌های این شرکت در مسیر تحقق تولید ایمن و پایدار نفت و گاز در کشور برشمرد و گفت:‌ در مرحله تاسیسات فرآورشی، دو مبحث بازسازی و نوسازی تجهیزات فرسوده نفتی در حال پیگیری است.
تجهیزات فرسوده نفتی نوسازی می‌شوند
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، «فرخ علیخانی» امروز (چهارشنبه) در نشست تخصصی «معرفی فرصت‌ها و چارچوب سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فرآورش نفت خام» به دو مؤلفه توسعه و تولید اشاره کرد و افزود: در موضوع توسعه، فعالیت‌های افزایش و نگهداشت توان تولید در حال پیگیری است و در بخش تولید، دستیابی به تولید ایمن و پایدار را دنبال می‌کنیم.
وی گفت: برای رسیدن به تولید ایمن و پایدار، طرح های مختلفی تعریف شده است که بر اساس زنجیره ارزش از مخزن آغاز می‌شود و در ادامه مرحله چاه، تاسیسات فرآورشی، خطوط لوله و در انتها نقطه تحویل خواهد بود. در مرحله تاسیسات فرآورشی، دو مبحث بازسازی و نوسازی تجهیزات فرسوده نفتی در حال پیگیری است.
معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه مبحث نوسازی بسیار برجسته‌تر از مقوله بازسازی دنبال می‌شود، ادامه داد: مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان تأمین‌کننده ۷۴ درصد نفت تولیدی کشور، در اولویت نوسازی و بازسازی تاسیسات فرسوده قرار دارد.
علیخانی همچنین به اهمیت تاسیسات نمک‌زدایی و شیرین‌سازی در تولید ایمن و پایدار اشاره کرد و افزود: نوسازی کارخانه‌های نمک‌زدایی‌ و شیرین‌سازی در مناطق نفت‌خیز جنوب در حال پیگیری است. چهار پروژه نمک‌زدایی و فرآورش در مناطق نفت‌خیز جنوب برای سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گرفته است.
وی روزآمد شدن در اجرای پروژه‌های نفتی را با توجه به شرایط حاکم بر صنعت نفت ضروری خواند.
نشست تخصصی فرصت‌ها و چارچوب سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فرآورش نفت خام با استفاده از تجهیزات سریع‌ الاحداث کارخانه‌ای و در قالب قراردادهای ساخت، بهره‌برداری و مالکیت (B.O.O) هم‌اکنون در مجموعه کوشک نفت در حال برگزاری است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی