۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۱۲۰۴۵۸

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۲/۰۲

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۵۹ دلار و ۷ سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۲/۰۲
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  در حالی که ویروس کرونا در حال گسترش بیشتر در خارج از چین است و تولید کنندگان عمده نفت هنوز اقدامی را برای کاهش بیشتر تولید و تقویت بازار صورت نداده اند، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 24 سنت معادل 0.4 درصد کاهش به 59 دلار و 7 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 25 سنت معادل نیم درصد کاهش به 53 دلار و 63 سنت رسید.
روز جمعه مقامات کره جنوبی ابتلای 52 نفر دیگر به ویروس کرونا را تایید کردند. دیروز و پس از اعلام موارد بیشتر شیوع کرونا خیابان های چهارمین شهر بزرگ این کشور کاملا خلوت شد. در چین، بزرگترین وارد کننده نفت جهان روز جمعه نیز به تعداد مبتلایان به کرونا اضافه شد، هرچند دولت چین اقدامات خود برای ماهر ویروس را شدت بخشیده و توانسته تعداد موارد جدید ابتلا را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.
کریستوفر وود، استراتژیست موسسه جفریز در این باره گفت: «یکی از ریسک های موجود این است که وقتی مردم در چین پس از تعطیلی طولانی به محل کار خود برمی گردند شاهد افزایش موارد ابتلا باشیم... ریسک دیگر این است که از سرگیری فعالیت های اقتصادی در چین بیش از زمان شیوع سارس طول بکشد، زیرا چین مقابله با بیماری را نسبت به رشد اقتصادی در اولویت بالاتری قرار داده است.»
عامل دیگری که موجب فشار بر قیمت نفت شده، تقویت ارزش دلار آمریکاست زیرا سرمایه گذاران برای افت ارزش دارایی خود به خرید این ارز روی آورده اند. تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن نفت و سایر کالاهای خامی می شود که به دلار آمریکا ارزش گذاری می شوند و همین مسئله افت قیمت را به دنبال دارد.
الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه دیروز گفت، تولید کنندگان جهانی نفت درک می کنند که اکنون دیگر معنایی ندارد که اوپک و متحدانش قبل از موعد تعیین شده قبلی یعنی در اوایل ماه مارس تشکیل جلسه دهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی