۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲
کد مطلب : ۱۲۰۶۸۸

رشد 50 درصدی مصرف آب در برخی نقاط تهران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه چندین روستای تهران به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم امروز با قطع آب مواجه شده اند، گفت:مصرف آب در برخی نقاظ تهران به خصوص شهر قدس 50 درصد افزایش یافته است.
رشد 50 درصدی مصرف آب در برخی نقاط تهران
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، محمد رضا بختیاری در پاسخ به این سئوال که برخی روستاهای استان تهران از دیروز با قطع آب مواجه هستند، آیا این به دلیل رشد مصرف آب است یا دلیل دیگری دارد، گفت: شرکتهای آب و فاضلاب روستایی به دلیل مشکلی که قبلا از لحاظ زیرساختی داشتند، برخی از روستاها با تانکر آبرسانی می‌شدند، اما بعد از یکپارچه سازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی در تلاش هستیم، به این روستاها ورود کرده و مشکل را برطرف کنیم.

وی در مورد اینکه چرا مصرف آب در شهر تهران به یکباره تا این حد افزایش یافت، افزود: میزان مصرف آب شرب شهر تهران در حال حاضر به میزان مصرف آب خرداد ماه رسیده است. مصرف اب شرب تهران در حال حاضر به سه میلیون و 100 هزار متر مکعب رسیده است که نسبت به پارسال که دو میلیون 800 هزار متر مکعب بود، حدود 300 هزار متر مکعب افزایش نشان می‌دهد.

بختیاری با عنوان اینکه هم‌زمان شدن شست و شوهای پایان سال با شیوع بیماری کرونا مصرف آب را بیش از پیش افزایش داده است، گفت: از مردم درخواست داریم که با توجه به شیوع بیماری کرونا شست‌وشوهای خود را به بعد از کنترل این بیماری منتقل کنند.

*رشد 50 درصدی مصرف آب در شهر قدس
وی تاکید کرد: قطعا بهترین روش این روزها برای مقابله با بیماری کرونا شستن دستها با آب و صابون است، گفت: متاسفانه در برخی نقاط شهر تهران شستشوی فرش و سایر موارد مصرف آب را به شدت بالا برده است، به طوری که در شهر قدس مصرف آب به میزان 50 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: در این منطقه مردم به راحتی در خیابان و معابر اقدام به شستن فرش ها و موکت می‌کنند با این تصور که این اقدام می‌تواند از شیوع بیماری کرونا خودداری کند، در حالی که این تصوری اشتباه است.

*افت فشار آب در تهران
وی تاکید کرد: برخی مناطق تهران به خصوص غرب و شرق تهران مصرف آب افزایش یافته و ما مجبور به افت فشار آب در برخی مناطق شدیم تا مصرف آب را کنترل کنیم.
بختیاری تاکید کرد: خواهش ما از مردم این است که در مدیریت مصرف آب جدی باشند و تصور نکنند که چون بارش‌های خوبی داشتیم، پس نباید مدیریت مصرف را جدی بگیریم.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی