۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳
کد مطلب : ۱۲۰۹۱۵

مسکو: برای نفت ۲۵ دلاری آماده‌ایم

با وجود اینکه بازار سهام روسیه تحت تأثیر سقوط سهمگین قیمت نفت به دنبال آغاز جنگ قیمت روسیه و عربستان، به شدن فرو ریخت، مسکو اعلام کرد برای نفت ۲۵ دلاری آماده است.
مسکو: برای نفت ۲۵ دلاری آماده‌ایم
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، بازارهای سهام روسیه که روز دوشنبه به علت تعطیلات ملی بسته بودند، دیروز پس از باز شدن مانند شاخص‌های سهام جهان با سقوطی ترسناک روبرو شدند. شاخص اصلی بورس مسکو به دلار (آرتی‌اس) حدود ۱۳ درصد یا ۱۱۰۰ واحد سقوط کرد. این شاخص اندکی بعد توانست با جبران بخشی از این سقوط، ضرر خود را به ۸ درصد کاهش دهد.
اما وزارت مالی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که صندوق ذخیره ارزی روسیه دارای ذخایر کافی برای پوشش کسری بودجه دولت تا چندین سال می‌باشد و حتی اگر قیمت نفت به بشکه‌ای ۲۵ تا ۳۰ دلار برسد، روسیه برای آن آماده است.
بانک مرکزی روسیه هم بلافاصله بعد از سقوط ۳۰ درصدی قیمت‌های نفت اعلام کرده بود صندوق ذخیره ملی روسیه دارای ۱۵۰ میلیارد دلار (بیش از ۱۰ تریلیون روبل) نقدینگی است که برای جبرای کاهش قیمت نفت و گاز تا ۶-۱۰ سال آمادگی دارد.
دو منبع آگاه اعلام کردند که وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک، امروز (چهارشنبه) با سران شرکت‌های نفتی روسیه دیدار خواهد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی