۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۱۲۰۹۶۰

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۲/۲۳

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 67 سنت معادل 2 درصد کاهش به 32 دلار و 55 سنت رسید. دیروز نفت برنت شاهد افت بیش از 7 درصدی بود.
قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۲/۲۳
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، در حالی که نگرانی از گسترش جهانی ویروس کرونا موجب کاهش شدید تقاضا برای نفت شده، قیمت نفت روز جمعه برای سومین جلسه متوالی کاهش داشت و نفت برنت در آستانه ثبت شدیدترین افت هفتگی حدود سه دهه گذشته قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 67 سنت معادل 2 درصد کاهش به 32 دلار و 55 سنت رسید. دیروز نفت برنت شاهد افت بیش از 7 درصدی بود. در این هفته قیمت نفت برنت 28 درصد افت کرده که بیشترین کاهش قیمت هفتگی از 18 ژانویه 1991 تاکنون است. در ژانویه سال 1991 و در پی شروع جنگ اول خلیج فارس قیمت هفتگی نفت 29 درصد کاهش یافته بود.
قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از کاهش 4.5 درصدی در روز پنجشنبه، امروز هم 66 سنت معادل 2.1 درصد افت داشت و به 30 دلار و 84 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا از ابتدای هفته تاکنون 25 درصد کاهش یافته که بدترین عملکرد هفتگی از 19 دسامبر 2008 تاکنون به شمار می رود.
پس از افت شدید قیمت نفت در اول هفته به دلیل از هم پاشیدن توافق کاهش تولید روسیه و اوپک، سرازیر شدن مقادیر زیادی نفت ارزان از سوی عربستان و امارات به بازارهای جهان فشار بر قیمت نفت را تشدید کرده است.
موسسه اوراسیا گروپ در یادداشتی نوشت: «در حالی که ویروس کرونا اولین کاهش جهانی تقاضای نفت در طی سال های اخیر را رقم زده است، افزایش تولید نفت عربستان و روسیه می تواند منجر به بروز مازاد عرضه روزانه 4 میلیون بشکه ای نفت در بازار شود.»
تا پیش از آغاز شیوع جهانی ویروس کرونا، 4 میلیون بشکه نفت حدود 4 درصد مصر جهانی نفت محسوب می شد. افت شدید شاخص ها در بازارهای بورس جهان نیز از دیگر عوامل کاهش شدید قیمت نفت بوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی