۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۱۲۱۰۲۱

نفت ونزوئلا یک مشتری بزرگ پیدا کرد

شرکت ویتول که بزرگترین بازرگان نفت مستقل جهان است سرگرم مذاکره برای خرید نفت ونزوئلا از یک شرکت مکزیکی است که نفت این کشور را در قبال کمک دریافت می‌کند.
نفت ونزوئلا یک مشتری بزرگ پیدا کرد
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، ویتول از آغاز سال ۲۰۱۹ که آمریکا شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا را هدف تحریم قرار داد و صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا را ممنوع کرد، نفت این کشور را خریداری نکرده است.
از آن زمان دولت آمریکا با هدف براندازی دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا تحریم‌هایش را تشدید کرده و ماه گذشته شرکت سوییسی "روسنفت تریدینگ" که زیرمجموعه غول نفتی روسنفت روسیه بود را به اتهام کمک به فروش نفت ونزوئلا تحریم کرد. واشنگتن هفته گذشته یک زیرمجموعه دیگر روسنفت به نام "تی ان کی تریدینگ اینترنشنال" را به اتهام مشابه به لیست سیاه خود اضافه کرد.
ویتول سرگرم مذاکره با شرکت مکزیکی "لیبره ابوردو" است که بر مبنای تهاتری، نفت ونزوئلا را در قبال کمک به این کشور دریافت می کند.
ویتول به بلومبرگ اعلام کرد که این شرکت از قوانین و مقررات فعلی آمریکا از جمله تحریمها علیه ونزوئلا تبعیت می کند و تنها در صورتی نفت ونزوئلا را دریافت خواهد کرد که مطمئن شود این اقدام قانونی است.
طبق گزارش رویترز، ونزوئلا در بحبوحه تشدید تحریم‌های آمریکا که واردات اقلام ضروری را دشوار کرده است، میلیون‌ها بشکه نفت به شرکت مکزیکی "لیبر ابوردو" داد و در قبال آن مواد غذایی مانند ذرت و آب دریافت کرد. شرکت "لیبر ابوردو" تاکنون ۶.۲ میلیون بشکه نفت سنگین ونزوئلا را دریافت کرده و در بازارهای بین المللی فروخته و قرار است دو محموله نفت و سوخت ونزوئلا را در ماه میلادی جاری بارگیری کند.
بر اساس گزارش اویل پرایس، این شرکت مکزیکی به رویترز گفته است سال میلادی گذشته قراردادی با کاراکاس امضا کرده که همچنان پابرجاست. از آن زمان هیچ پرداخت نقدی صورت نگرفته که خطر تحریمهای آمریکا را در پی داشته باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی