۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴
کد مطلب : ۱۲۱۰۴۳

مصرف گاز ۴۰ درصد کاهش یافت

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: با توجه به گرم شدن هوا میزان مصرف گاز حدود ۴۰ درصد کاهش یافته که این موضوع چالشهای پیشین را برطرف کرده است.
مصرف گاز ۴۰ درصد کاهش یافت
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، محمد عسگری  با بیان اینکه  در حال حاضر مصرف گاز در کشور در بخش خانگی و تجاری حدود ۳۷۰ میلیون متر مکعب در روز است، اظهار کرد: این عدد نسبت به گذشته حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است؛ چرا که در زمان اوج مصرف حتی عدد ۶۲۵ متر مکعب در روز را نیز تجربه کردیم.

وی افزود: میزان مصرف گاز حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب کاهش یافته است و اکنون میزان مصرف گاز روال عادی دارد و نگرانی هایی که برای تامین گاز داشته ایم به طور کامل برطرف شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز درباره رفع مشکل تامین گاز نیروگاه ها، تصریح کرد: از ابتدا نیز مشکلی برای این مساله وجود نداشت و وزارت نفت به تعهدات خود پایبند بود اما نیروگاهها علاقه ای به استفاده از سوخت دوم نداشتند که البته اکنون آن مشکلات نیز برطرف شده است.

گفتنی است، اواخر دی ماه امسال مصرف گاز خانگی در کشور رکورد زد و  به حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت و این در حالی بود که در  سال گذشته در همین زمان میزان مصرف گاز ۵۲۰ میلیون مترمکعب در روز بود.
 

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی