۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۱۲۱۰۹۳

نوبت‌کاری‌ها در مناطق عملیاتی متن یک ماهه شد

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت اعلام کرد: با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و به حداقل رساندن تردد، نوبت‌کاری‌ها در مناطق عملیاتی از دو هفته به یک ماه تغییر کرده است.
نوبت‌کاری‌ها در مناطق عملیاتی متن یک ماهه شد
    به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  تورج دهقانی با اشاره به اقدام‌های پیشگیرانه و کنترلی شرکت متن با کمترین خدشه به فعالیت‌های جاری، تصریح کرد: به‌طور طبیعی شرایط، شرایط بحرانی و خاصی است که اقدام‌های ویژه‌ای را می‌طلبد. شرکت متن از همان روزهای نخست، نشست‌های ویژه کمیته بحران را به‌طور منظم و مستمر و در چارچوب سیاست‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی وزارت نفت برگزار و سعی کرد اقدام‌های اجرایی در این مسیر شکل بگیرد.
به گفته دهقانی، اقدام‌های پیشگیرانه و کنترلی شرکت متن در مقابله با ویروس کرونا در سه حوزه دفاتر و واحدهای ستادی در تهران، حوزه‌های عملیاتی و محیط پیرامونی و مردمی که همجوار با مناطق عملیاتی زندگی می‌کنند، تقسیم‌بندی می‌شود. در واحدهای ستادی بنا به دستورعمل ابلاغی وزارت نفت سعی شده تا حد امکان از ترددهای غیرضروری جلوگیری و تا جای ممکن فعالیت‌ها به‌صورت دورکاری انجام شود تا از این طریق حضور کارکنان را به حداقل برسانیم. در ضمن تردد به ساختمان‌های اداری نیز از طریق تب‌سنج به‌طور پیوسته کنترل و موارد مشکوک بلافاصله برای انجام آزمایش به مراکز درمانی اعزام می‌شوند، البته خوشبختانه تاکنون با مشکل حادی روبه‌رو نشده‌ایم.
مدیرعامل شرکت متن با اشاره به انجام اقدام‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای با ویروس کرونا در مناطق عملیاتی و اجرایی به‌ویژه مناطقی که با فرآیند تولید و بهره‌برداری سروکار دارند، اظهار کرد: با توجه به ضرورت تولید، تلاش شده نوبت‌کاری‌ها با هدف حداقل تردد، طولانی‌تر شود، به‌طوری که از  دو هفته به یک ماه تغییر کرده است.
وی ادامه داد: بر اساس دستورعمل جدید، کارکنانی که در مناطق عملیاتی حضور دارند به جای دو هفته، یک ماه در محل سایت می‌مانند و کارکنان جایگزین نیز دیرتر اعزام می‌شوند. در ضمن بعد از اعزام هم در یک دوره زمانی که از چند روز تا یک هفته متغیر است در یک اتاق ایزوله می‌مانند و بعد از انجام تست از سوی پزشک‌هایی که در این مدت آموزش‌های خاص دیده‌اند، جایگزین می‌شوند.
دهقانی ادامه داد: در مناطق عملیاتی همچنین تلاش شده برحسب وظیفه‌ای که افراد دارند کاهش تعداد نفرات داشته باشیم، البته به‌گونه‌ای‌ که فعالیت‌های عملیاتی به‌ویژه در حوزه تولید مختل نشود.
به گفته وی، پزشکان مستقر در مناطق عملیاتی آموزش‌های خاص دیده‌اند، اتاق‌های ایزوله مهیا کرده‌اند و همه تلاششان را می‌کنند تا نیروها و کارکنانی که مستقیم و غیرمستقیم با مجموعه شرکت مهندسی و توسعه نفت همکاری می‌کنند شرایط بهداشتی و سلامتی کامل را داشته باشند.
دهقانی در مورد فعالیت‌های مقابله‌ای با ویروس کرونا در شهرها و روستاهای همجوار با مناطق عملیاتی شرکت متن، بیان کرد: برحسب تأکیدات موجود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، شرکت متن در این مناطق اقدام به توزیع بسته‌های بهداشتی و سلامت شامل دستکش، ماسک پوششی، مواد شوینده و ضدعفونی در قالب بیش از ۷ هزار بسته کرده است. این بسته‌های بهداشتی به‌ویژه در روستاهای همجوار با طرح ملی انتقال نفت خام از گوره به جاسک که از پهنه سه استان می‌گذرد، توزیع شده است.
وی با تأکید بر اینکه شرایط تحت کنترل و رصد دائمی است و پایش‌ها به‌طور مستمر انجام می‌شود و کمیته بحران و ستاد بحران پیوسته تشکیل جلسه می‌دهند، اظهار امیدواری کرد این موضوع به‌زودی با اقدام‌ها و تدابیر کشوری مدیریت شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی