۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۱۲۱۰۹۹

هند به دنبال خرید نفت ارزان از عربستان و امارات

مقامات هندی روز سه شنبه اعلام کردند که دهلی نو به دنبال خرید نفت ارزان از عربستان سعودی و امارات متحده برای تامین ذخایر استرتژیک نفتی خود است.
هند به دنبال خرید نفت ارزان از عربستان و امارات
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  با گسترش شیوع ویروس کرونا و سقوط تقاضا برای نفت، قیمت این محصول در بازار های جهانی حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

عربستان سعودی و امارات اعلام کرده اند که نفت بیشتری با قیمت کمتر تولید خواهند کرد. این تصمیم به کشورهای بزرگ مصرف کننده نفت مانند هند فرصت داده است تا نفت ارزان خریداری کرده و ذخایر استراتژیک نفتی خود را تامین کند.

یک مقام هندی گفت: اکنون زمان بسیار مناسبی برای هند برای بستن قرارداد با شرکت های آرامکو عربستان و شرکت ملی نفت ابوظبی است. هند می تواند نفت ذخایر استراتژیک خود را با قیمتی ارزان تامین کند.

یک مقام دیگر هندی گفت: وزارت نفت هند خواستار دریافت بودجه ۶۸۰ میلیون دلاری از سوی وزارت خزانه داری  شده است تا بتواند ۸ یا ۹ نفتکش بسیار بزرگ را به سواحل هند منتقل کند.

هند به عنوان سومین کشور مصرف کننده نفت در جهان، ۸۳ درصد از نیاز خود به این محصول را از طریق واردات تامین می کند. این کشور سه مرکز استراتژیک ذخیره نفت با ظرفیت ۳۶.۸۷ میلیون بشکه نفت خام  یا ۵ میلیون تن نفت را در مناطق جنوبی احداث کرده است.

شرکت ذخایر استراتژیک نفتی هند که مسوولیت تامین این منابع استراتژیک را بر عهده دارد یک قرارداد اجاره ذخایر استراتژیک نفتی با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن نفت با شرکت ملی نفت امارات امضا کرده است.

این شرکت همچنین دارای قراردادی مشابه با شرکت آرامکو عربستان می باشد. اجاره ذخایر استراتژیک نفتی به شرکت های نفتی امارات و عربستان این امکان را می دهد تا نفت خود را در این مخازن ذخیره کنند. هند می تواند از این نفت برای نیاز های راهبردی خود استفاده کند درحالی که شرکت های نفتی عربستان و امارات مازاد نیاز هند را به شرکت های نفتی هند می فروشند.

پادور یکی از مراکز استراتژیک ذخیره نفت هند است. این مرکز دارای چهار مخزن با ظرفیت هرکدام  ۴.۶ میلیون بشکه  می باشد.

از جمله کشورهای دیگری که هند از آن نفت خریداری می کند عراق است. دهلی نو نفت بصره عراق را در مرکز استراتژیک "ویزاگ" با ظرفیت ۱.۳ میلیون تن ذخیره کرده است.

در سال مالی ۲۰۱۸-۱۹ عربستان سعودی ۴.۳۳ میلیون تن نفت خام به هند صادر کرد. واردات کل نفت هند در این مدت ۲۰۷.۳ میلیون تن بوده است.

مجموع تقاضای نفت خام هند حدود ۴.۶ میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سوم مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد.

ین کشور به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری بسیار به انرژی  احتیاج دارد.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی