۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۱۲۱۱۲۴

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۲/۲۸

قیمت هر بشکه نفت برنت اوایل امروز به پایین ترین رقم از اوایل سال 2016 یعنی 28 دلار و 40 سنت رسید، اما بعدا تعدیل شد و با افزایش 15 سنتی30 دلار و 56 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز سه شنبه 4.3 درصد کاهش یافته بود.
قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۲/۲۸
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، نگرانی ها از کاهش تقاضا برای نفت و افت رشد اقتصاد جهانی به دلیل کاهش سفر و قرنطینه شهرها که همگی از تبعات شیوع سریع ویروس کروناست موجب شد تا قیمت نفت اوایل امروز به پایین ترین رقم 4 سال گذشته برسد، اما قیمت ها بعدا اندکی تعدیل شد و حتی اندکی افزایش داشت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت اوایل امروز به پایین ترین رقم از اوایل سال 2016 یعنی 28 دلار و 40 سنت رسید، اما بعدا تعدیل شد و با افزایش 15 سنتی30 دلار و 56 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز سه شنبه 4.3 درصد کاهش یافته بود.
قیمت نفت خام آمریکا نیز که در اوایل امروز تا رقم 26 دلار و 20 سنت رسیده بود، با اندکی تعدیل و کاهش 21 سنتی به 26 دلار و 74 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا دیروز با 6 درصد کاهش مواجه بود.
اعلام کاهش ذخایر نفت خام، بنزین و میعانات آمریکا از سوی انستیتوی نفت این کشور موجب ترمیم اندک قیمت نفت شد اما چشم انداز تقاضا برای نفت در میان جنگ قیمت دو تولید کننده بزرگ همچنان کاهشی باقی مانده است.
استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی کورپ در این باره گفت: «چشم انداز تقاضا امروز تیره و تار تر است و همه موسسات در حال کاهش پیش بینی خود از میزان رشد تقاضا هستند.»
ثروتمندترین کشورهای جهان در تلاش برای حمایت از اقتصادهای خود، در حال آماده شدن برای افزایش چندین تریلیون دلاری هزینه های خود هستند تا بلکه از تبعات منفی ویروس کرونا بکاهند. محدودیت های اجتماعی اعمال شده در کشورهای مختلف به دلیل ویروس کرونا از زمان جنگ دوم جهانی تاکنون بی سابقه است.
در عراق، وزیر نفت این کشور خواستار برگزاری نشست اضطراری بین اعضای اوپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان برای بحث در مورد اقدام فوری جهت برقراری توازن در بازار شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی