۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۱۲۱۱۲۷

میدان نفتی بزرگ عراق تعطیل شد

شرکت مالزیایی پتروناس، اپراتور میدان نفتی در جنوب عراق کارکنان خود را از این منطقه بیرون کشیده است تا از آنها در برابر شیوع ویروس کرونا محافظت کند.
میدان نفتی بزرگ عراق تعطیل شد
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، شرکت پتروناس کارکنان خود را از یک میدان نفتی در عراق خارج کرده تا از آنها در برابر شیوع ویروس کرونا محافظت کند.

به این ترتیب عراق مجبور می‌شود تولید در این میدان نفتی با ظرفیت 95 هزار بشکه در روز را متوقف کند. شرکت مالزیایی پتروناس، اپراتور میدان نفتی غراف در جنوب عراق کارکنان خود را از این منطقه بیرون کشیده است ولی به گفته مقامات عربستان، این اقدام بدون مشورت با مقامات محلی در غراف صورت گرفته است.

مقامات این میدان نفتی در عراق مجبور شدند تولید را متوقف کنند چون هیچ هشداری به آنها در مورد تخلیه کارکنان پتروناس داده نشده بود.

ویروس کرونا عملکرد شرکت‌ها از جمله شرکت‌های نفت را مختل کرده است چون این شرکت‌ها سعی می‌کنند از کارکنانشان در برابر گسترش این ویروس محافظت کنند. شرکت های بزرگ نفتی در آمریکا از کارمندان دفتری خود خواسته اند دورکاری کنند و کسانی را که مجبورند در محل کار حاضر شوند هر روز چک میکنند. اکسون، بریتیش پترولیوم، کیندر مورگان و شل از جمله شرکت‌هایی هستند که از کارمندان دفتری خود خواسته اند در خانه کار کنند.

برای عراق، دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک پس از عربستان، شیوع ویروس کرونا تنها یک خطر بهداشتی برای کارکنان شاغل در میادین نفتی نیست بلکه یک مشکل جدی مالی است.

 درآمدهای نفتی 95 درصد بودجه عراق را تشکیل می دهد و تنوع اقتصاد این کشور کمتر از تمام کشورهای خاورمیانه است.

 سقوط قیمت نفت احتمالاً عراق وابسته به نفت را مجبور می‌ سازد طرح‌های جدید زیرساختی و انرژی خود را لغو کند. این کشور عضو اوپک در آخر مجبور می شود از موسسات بین المللی برای پرداخت حقوق کارمندانش وام بگیرد چون قیمت نفت به نصف مبلغی رسیده که بغداد در بودجه امسال در نظر گرفته بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی