کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شِل هزینه‌های خود را کاهش داد

5 فروردين 1399 ساعت 9:31

غول نفتی شِل با هدف تاب آوردن برابر ضربه ناشی از جنگ نفتی بین ریاض و مسکو، از کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای خود در حدود ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ و تعلیق برنامه بعدی بازخرید سهام خود خبر داد.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  شل اعلام کرده است که هزینه‌های سرمایه‌ای خود را برای سال ۲۰۲۰ از ۲۵ به ۲۰ میلیارد دلار کاهش خواهد داد و علاوه بر این اضافه کرد که این اقدام به جریان آزاد نقدینگی در حدود ۸ تا ۹ میلیارد دلار (پیش از کسر مالیات) کمک خواهد کرد.
این شرکت نفتی همچنین تاکید کرده است که هزینه‌های عملیاتی زیربنایی طی ۱۲ ماه آینده و در مقایسه با سال ۲۰۱۹، سالانه ۳ تا ۴ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.
شِل اعلام کرد: همچنان به بازبینی فضای تجاری پویا و رو به رشد پیرامون خود ادامه می‌دهیم و آماده ایم تا تصمیمات استراتژیک بیشتری را اتخاذ و در صورت لزوم چارچوب کلی مالی خود را دستخوش تغییر کنیم.
شِل با این اقدام به غول نفتی آمریکایی یعنی شورون پیوست؛ بدنبال جنگ نفتی درگرفته مابین روسیه و عربستان سعودی و کاهش قیمت نفت و رسیدن ارزش آن به حدود یک سوم آن هم تنها در یک روز، شورون اعلام کرد که در حال بررسی راه‌های کاهش هزینه‌های خود است.
همزمان با افزایش اقدامات پیشگیرانه دولت‌ها در راستای مهار ویروس کرونا و اتخاذ تدابیر بیشتر در حوزه قرنطینه، قیمت نفت بار دیگر کاهش یافت.
بر این اساس معاملات آتی هر بشکه نفت خام برنت با کاهش ۱.۰۹ دلاری یا ۴ درصدی با قیمت ۲۵.۸۹ دلار انجام شد و این در حالی است که معاملات آتی هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با افت ۱۵ سنتی با قیمت ۲۲.۴۸ دلار صورت گرفت.


کد مطلب: 121191

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/121191/ش-ل-هزینه-های-خود-کاهش

نفت ما
  https://www.naftema.com