۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۱۲۱۱۹۶

آخرین تحولات کرونا در جهان

ویروس کرونا که اکنون حدود ۱۹۰ کشور را درگیر خود کرده است، به سرعت در جهان از آفریقا گرفته تا آمریکا و اروپا در حال اپیدمی است.
آخرین تحولات کرونا در جهان
    به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، سرعت انتشار ویروس کرونا در ایتالیا و در نتیجه تعداد تلفات مبتلایان به این ویروس خطرناک در این کشور، روز به روز در حال افزایش است و اکنون، به حدود 6100 قربانی و بیش از 64 هزار مبتلا رسیده است.

وزیر بهداشت فرانسه نیز دیروز پس از ثبت 186 مورد جدید از قربانیان ویروس کرونا، تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را 860 نفر اعلام کرد.

در انگلیس هم با مرگ 54 نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا در روز دوشنبه، شمار قربانیان این ویروس در این کشور به 335 نفر و مجموع مبتلایان در این کشور به 6650 نفر رسیده است.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور دستور داد تا مراکز تجاری و فروشگاه‌های غیر ضروری این کشور تا سه هفته تعطیل و اجتماع بیش از دو نفر در این کشور نیز ممنوع شود.

در آمریکا نیز تعداد تلفات ویروس کرونا به شدت رو به افزایش است و بنا به اعلام دانشگاه آمریکا «جانز هوپکینز»، تعداد قربانیان در این کشور به 573 نفر و تعداد مبتلایان به 41798 نفر افزایش یافت.

با این حال، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد سه شنبه در یک نشست خبری درباره آخرین تحولات مربوط به کرونا گفت که با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده، کل کشور تعطیل نخواهد شد.
ترامپ تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد این کشور به مدت چند ماه به خاطر ویروس کرونا تعطیل شود و امیدواریم بحران کرونا به زودی پایان یابد و روال به حالت عادی و طبیعی خود طی هفته‌های آینده بازگردد.

وی ابراز امیدواری کرد که در کمتر از سه یا چهار ماه آینده، کل کشور به شرایط عادی بازگردد و تجارت و کسب و کارها مجداد به راه بیفتد.

برزیل نیز شاهد افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا است و تنها در روز گذشته 34 مورد فوتی و 345 مورد ابتلا در این کشور به ثبت رسیده است.

وزارت بهداشت مصر نیز دوشنبه شب اعلام کرد که با فوت 5 نفر دیگر از مبتلایان به کرونا و ثبت 39 مورد جدید از ابتلا به کرونا، تعداد کشته ها به 19 نفر و تعداد مبتلایان به 366 نفر افزایش یافت.

پارلمان مصر در چارچوب اجرای طرح مقابله با کرونا، همه جلسات خود را تا 12 آوریل به حالت تعلیق درآورده است.

وزارت بهداشت رواندا نیز دیروز اعلام کرد که با شناسایی 17 مورد جدید از افراد مبتلا به ویروس کرونا، تعداد مبتلایان به 36 نفر رسیده است.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت الجزایر در تازه ترین آمار خود مربوط به تلفات کرونا، تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا را 230 نفر اعلام کرد.

در کشور الجزایر، ایالت البلیده به مدت 10 روز قرنطینه شد و از امروز سه شنبه مقررات منع آمد و شد در پایتخت این کشور از 7 شب تا 7 صبح وضع شده است.

در فلسطین اشغالی نیز 371 مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته شناسایی شدند که تعداد مبتلایان به 1442 نفر افزایش یافته است.

شناسایی 371 مورد ابتلا به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی، ‌بالاترین میزان طی یک روز از ابتدای آغاز شیوع ویروس کرونا در اراضی اشغالی بوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی