۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۱۲۱۲۱۷

طرح دولت برای سخت‌گیری در مسافرت‌ها

رئیس جمهور گفت: تا امروز کمبود تخت، پرستار و پزشک نداشتیم.
طرح دولت برای سخت‌گیری در مسافرت‌ها
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور، صبح امروز در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در زمینه درمان و مراجعه مردم به پزشکان و غربالگری، کار خوبی انجام گرفته و امروز تقریباً در حال شناسایی نیازمندان به مراقبت بیشتر و کسانی که باید به بیمارستان مراجعه کنند و در بخش های مراقبت ویژه باشند، هستم اظهار داشت: غربالگری به ما کمک می کند و در حال قدم برداشتن به جلو هستیم.

وی افزود: تا امروز کمبود تخت و پرستار و پزشک نداشتیم و در بخش مراقبت های ویژه تخت اضافی داریم. در مشهد که نگران بودیم، معلوم شد شصت درصد تخت های بیمارستانی خالی است و سی درصد تخت های مراقبت های ویژه خالی است. 

رئیس جمهور تصریح کرد: مردم عزیز ما مطلع باشند دستورالعمل اولیه ما این بوده که هر کشوری می خواهد کمک کند کمک های آن را دریافت کنیم. برخی کشورها کمک های کردند که وارد کشور شده است. ما اگر کشوری کمک خواست، کمک می کنیم و اگر به ما هم کمک کنند، کمک ها را دریافت می کنیم اما از آن طرف وزارت خارجه تلاش خوبی برای هدایت افکار عمومی صورت داد و آن هم نه گفتن به تحریم بود. اکنون در شورای امنیت هم این بحث مطرح است که در شرایط کرونا همه تحریم ها کنار زده شود. من با یکی از کشورهای عضو غیر دائم شوای امنیت تلفنی صحبت می کردم گفت طرح آن آمده است که در شورای امنیت بحث شود. همچنین در تلاش هستیم پول های بلوکه شده ما آزاد شود.

روحانی با بیان اینکه مردم همکاری خوبی در کاهش مسافرت ها داشتند، گفت: ما روز گذشته در ستاد مبارزه با کرونا بحث مفصلی داشتیم که سخت گیری ها بیشتر شود و وزارت بهداشت طرحی تحت عنوان فاصله گذاری اجتماعی دارد تا در برخی نقاط سخت گیری بیشتری شود.

وی افزود: این بحث چون نیاز به تخصص بیشتر داشت به کمیته امنیتی اجتماعی ستاد مقابله با کرونا ارجاع شد و طرحی هم آماده شده و تصویب خواهد شد. این ابلاغ کمی سخت گیرانه است و برای سفرها مشکلاتی را درست می کند و از مردم می‌خواهد سریع تر برگردند و سفرهای موج بعدی را ممانعت کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: این تصمیمات سخت برای حفاظت از جان مردم است. ممکن است همه پارک ها بسته شود و سیزده بدر مثل سال قبل نباشد و چاره ای جز این نداریم چون جان مردم برای ما مهم است. ما از موج اول بیماری عبور کردیم اما ممکن است موج دیگری پیش روی ما باشد و باید مردم کمترین خسارت را ببینند. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی