کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد:

نقش تاثیرگذار صنعت پتروشیمی ایران در صادرات غیرنفتی

6 فروردين 1399 ساعت 14:16

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: صنعت پتروشیمی ایران نقشی موفق و تاثیرگذار در صادرات غیرنفتی ایران طی سال 98 داشت.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، فریدون حسنوند با بیان اینکه صنعت پتروشیمی به عنوان پیشران بخش اقتصادی کشور باوجود برخی محدودیت‌ها ، دستاوردهای قابل قبولی در سال 98 داشته است، گفت: صنعت پتروشیمی نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار، ایجاد ارزش افزوده، بومی کردن فناوری، توسعه صنایع پایین‌دستی، ایجاد اشتغال وغیره بر عهده دارد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و مزایای این صنعت در کشور به‌دلیل برخورداری از منابع سرشار نفت و گاز، خوراک ارزان، دسترسی به آب‌های بین‌المللی، نیروی انسانی و توان داخلی بالا و داشتن امنیت خاص باوجود قرار گرفتن در منطقه‌ای نا آرام می‌تواند قطار توسعه اقتصادی و صنعتی کشور را به خوبی حرکت داد.
حسنوند با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی از حلقه‌های متعددی تشکیل شده و تولیدات هر حلقه به عنوان خوراک در حلقه‌های پایین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد،  افزود: محصولات نهایی که در این صنعت تولید می‌شود نیز در صنایع متعددی نظیر صنعت ساختمان، رنگ‌سازی و صنعت خودرو، ماشین‌آلات صنعتی و صنعت مواد آرایشی، بهداشتی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد و توسعه هر چه بیشتر آن می‌‌‌تواند زمینه‌های رشد و توسعه سایر صنایع را نیز فراهم کند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: لازمه تولید کالاهای نهایی در صنعت پتروشیمی توسعه متوازن این صنعت است که از آن به عنوان تکمیل زنجیره ارزش افزوده در صنعت پتروشیمی یاد می شود.
وی گفت: امید است در سال‌های پیش رو موانع توسعه صنعت پتروشیمی کشور برطرف شده و در نهایت شاهد ارتقای نقش صنایع پتروشیمی در شاخص‌های کلان اقتصاد کشور باشیم.

منبع:نیپنا


کد مطلب: 121226

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/121226/نقش-تاثیرگذار-صنعت-پتروشیمی-ایران-صادرات-غیرنفتی

نفت ما
  https://www.naftema.com