۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۱۲۱۲۸۴

تعطیلی ادارات خرمشهر تا ۲۰ فروردین

- فرماندار خرمشهر گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، از امروز حرکت قطارها به خرمشهر متوقف می شود و تا ۲۰ فروردین همه ادارات خرمشهر تعطیل هستند.
تعطیلی ادارات خرمشهر تا ۲۰ فروردین
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  محمد حیدری  اظهار کرد: با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در خرمشهر از امروز تا ۲۰ فروردین، همه ادارات به جز ادارات خدمات رسان پذیرای هیچ ارباب رجوعی نخواهند بود.
وی افزود: در این ایام تنها رؤسا و معاونان ادارات برای ساماندهی امور ملزم به حضور در اداره‌ها هستند و انجام کار اداری به پس از بیستم فروردین موکول می‌شود.
فرماندار خرمشهر همچنین از توقف تردد قطارهای مسافربری به این شهرستان از فردا خبر داد و گفت: تا روز گذشته مصوب شده بود مسافرانی که با قطار به خرمشهر سفر می‌کنند ملزم به گذراندن دوره قرنطینه خواهند بود که با توجه به تعداد کم مسافران، مقرر شده حرکت قطار به اهواز ختم و تردد به خرمشهر از فردا متوقف شود.
حیدری به اجرای طرح «ممنوعیت رفت‌وآمد در منطقه آزاد اروند» نیز اشاره کرد و گفت: در پی جلسات مختلف امنیتی در راستای اجرای طرح «ممنوعیت آمدورفت» در سه شهرستان، خرمشهر، آبادان و شادگان برگزار شد، از فردا هیچ‌کس حق ورود و خروج از خرمشهر را ندارد.
وی افزود: این ممنوعیت به جز در مواردی که با تشخیص فرمانداری در مورد ورود کالاهای اساسی، ارزاق عمومی و موارد بهداشتی و درمانی است، همه‌گیر است.
بنا به گفته فرماندار خرمشهر این ممنوعیت به شهر محدود نمی‌شود و در مورد تردد به روستاها نیز اعمال شده است.
وی در این رابطه توضیح داد: ممنوعیت تردد در روستاهای خرمشهر با یک درجه تخفیف اعمال می‌شود و در مقابل هیچ شهروند شهرنشینی برای گردش و دیدوبازدید حق رفتن به روستاها را ندارد و با توجه به قرار گرفتن بخشی از روستا در مسیر جاده اصلی تعداد ایست‌های بازرسی جاده امام صادق (ع) از یک به سه ایستگاه افزایش می‌یابد.
حیدری در بخش دیگر از سخنانش از اعمال سخت‌گیرانه‌ترین تدابیر بر واحدهای صنفی در روزهای پیش رو خبر داد و اظهار کرد: در این مدت همکاری خوبی از سوی واحدهای تجاری و اصناف برای تعطیلی وجود داشته اما بازرسان اداره صمت ملزم شدند آن بخش از اصنافی که به قوانین فوق العاده بی‌اعتنایی می‌کنند را جریمه پلمب و پروانه کسب آنها را باطل کنند.
وی بر تأمین نیازمندی‌ها شهرستان تأکید کرد و گفت: همه واحدهای تولیدی ملزم به تولید حداکثری هستند و شهرستان خرمشهر از نظر تأمین وسایل بهداشتی، شوینده و کالاهای مورد نیاز ساماندهی شده و کمبود ندارد.
فرماندار خرمشهر به وضعیت نابسامان در بازارهای سنتی خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به نبود میدان تره‌بار در خرمشهر و بی‌اشکال بودن فعالیت اصناف عرضه‌کننده میوه و سبزیجات، عرضه این اقلام با ازدحام جمعیت مواجه شده است که باید تدبیری برای عرضه با فاصله فراهم شود.
وی، رعایت برخی از اصول را از سوی مردم همچون پرهیز از خرید به صورت خانوادگی، خرید کردن از بازارهای محله‌ای و یا خرید کردن به میزان بیشتر از نیاز روزانه برای کاهش مراجعات به بازارهای مرکزی شهر بهترین راهکار برای رفع این مشکل دانست.
حیدری در ادامه به برشماری اقدامات بهداشتی درمانی برای مقابله با کرونا در خرمشهر پرداخت و بیان کرد: راه‌اندازی سیستم پیچیده سی. تی. اسکن پیشرفته و تهیه ۶ دستگاه اکسیژن ساز که کمبود و قیمت بالایی در شرایط کنونی دارند، برای بیمارستان ولی‌عصر (ع) خرمشهر اقدامی قابل‌توجه در حوزه سلامت شهرستان است.
فرماندار خرمشهر از خود اظهاری بیش از ۱۰۰ هزار خرمشهری نیز خبر داد و گفت: از واسط هفته تا امروز با همکاری وسیع بخش‌های دولتی و نهادهای مردمی از ۱۵۶ هزار نفر ۱۰۴ هزار نفر با مراجعه به سامانه سلامت، خود اظهاری کرده و اطلاعات آنها در سامانه سیب پایش شد.
 ، خرمشهر با ۵۲ مبتلا و ۷ نفر فوتی در اثر آلودگی به ویروس کووید ۱۹؛ بالاترین درصد درگیری به بیماری کرونا در استان خوزستان را دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی