۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۱۲۱۳۱۴

صف نفتکش‌ها برای ذخیره‌سازی نفت

برخی منابع اعلام کردند که مازاد عرضه جهانی نفت خام سبب شده است که معامله‌گران نفتکش‌های بیشتری را برای ذخیره‌سازی روی دریا رزرو کنند.
صف نفتکش‌ها برای ذخیره‌سازی نفت
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، منابع حمل و نقل روز جمعه (هشتم فروردین‌ماه) اعلام کردند: معامله‌گران روز پنجشنبه (هفتم فروردین‌ماه)، حداقل پنج نفتکش غول‌پیکر را برای ذخیره نفت در دریا رزرو کرده‌اند.
این اقدام در پی اعلام آمریکا مبنی بر توقف خرید نفت برای ذخیره‌سازی راهبردی این کشور و افزایش ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت رخ داد.
منابع حمل و نقل گفتند: نفتکش‌هایی که هر کدام ظرفیت حداکثر ۲ میلیون بشکه نفت را دارند، به‌منظور فروش نفت با مبلغی بیشتر در آینده، به مدت حداقل سه ماه رزرو شده‌اند، زیرا محموله‌های تحویل کوتاه‌مدت ارزان‌تر از تحویل بلندمدت هستند.
عرضه مازاد و قیمت ارزان نفت در بازارهای جهان سبب شده است تلاش بازیگران نفتی برای یافتن گزینه‌های ذخیره‌سازی در خشکی یا شناور روی آب افزایش یابد.
در چنین شرایطی، غول‌های نفتی و شرکت‌های بازرگانی برای ذخیره نفت تولیدی خود یا خرید ارزان از بازار، به امید بهبود شرایط بازار و فروش نفت با قیمتی بالاتر در آینده، نفتکش رزرو می‌کنند.
شرکت مشاوره کلارکسونز در این باره گفت: فعالیت‌ها دوباره آغاز شده‌اند و دارندگان نفتکش‌ها خواستار هزینه بیشتری هستند، سود تحویل درازمدت سبب افزایش ذخیره‌سازی شناور می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی