کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرونا بزرگترین کنکور جهان را به تعویق انداخت

13 فروردين 1399 ساعت 12:25

وزارت آموزش و پرورش چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که زمان برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌های این کشور بخاطر شیوع کرونا به تعویق افتاده است.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، این وزارتخانه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای آورده است که آزمون ورودی دانشگاه‌های چین در سراسر کشور بجز در استان هوبی کانون شیوع کرونا و پکن پایتخت، یک ماه دیرتر از زمان مقرر و در روزهای ۷ و ۸ جولای ۲۰۲۰ (۱۷ و ۱۸ تیر ۱۳۹۹) برگزار خواهد شد. 
بیانیه می‌افزاید که دانش آموزان چینی به دلیل بسته شدن مدارس و تدریس آنلاین به زمان بیشتری برای مطالعه با هدف حضور در کنکور نیاز دارند. 
این اولین بارپس از انقلاب فرهنگی چین است که آزمون سراسری دانشگاه‌های چین به تعویق می‌افتد. 
وزارت آموزش و پرورش تاکید کرده است که در ماه جولای مخاطرات کمتری به علت شیوع کرونا وجود دارد و همزمان دانش آموزان فرصت بیشتری برای مطالعه دارند. 
آزمون سراسری دانشگاه‌های چین از اعتبار و جایگاه بسیار بالایی در کشور برخوردار است و برای آینده دانشجویان بسیار با اهمیت است. 
وانگ خویی از مسئولان بخش برگزاری آزمون‌های دانشجویان در وزارت آموزش و پرورش چین گفت: حدود ۱۰ میلیون و ۷۱۰ هزار نفر در کنکور تابستانی شرکت خواهند کرد. 
وی افزود: شیوع کرونا آهسته و در زمان حاضر در چین تقریبا متوقف شده است اما احتمال شیوع محلی و یا مخاطراتی از طرف برخی از موارد ایزوله وجود دارد. 
در برخی از مناطق چین مدارس بازگشایی شده است بعضی استان‌ها هم فعالیت‌های آموزشی مدارس را از ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین ۱۳۹۹) از سرمی گیرند اما در شهر پکن و در استان گوانگ دونگ در جنوب چین هنوز تاریخی برای بازگشایی مدارس اعلام نشده است. 
آخرین باری که کنکور سراسری چین به تعویق افتاد مربوط به سال ۱۹۷۶ میلادی و زمان انقلاب فرهنگی و ناآرامی‌های آن دوره است. 

منبع: ایرنا 


کد مطلب: 121382

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/121382/کرونا-بزرگترین-کنکور-جهان-تعویق-انداخت

نفت ما
  https://www.naftema.com