۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۱۲۱۴۳۴

بلاروس بدنبال خرید نفت از روسیه است

نخست وزیر بلاروس اعلام کرد: کشورش امیدوار است در ماه آوریل جاری نفت روسیه را به بهای بشکه‌ای چهار دلار از این کشور خریداری کند.
بلاروس بدنبال خرید نفت از روسیه است
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، «سرگئی روماس» با بیان این مطلب افزود: آنچه که مربوط به مبلغ اضافه برای انتقال نفت روسیه به بلاروس می شود، تاکید می کنم صادرات نفت روسیه به این کشور بدون مبلغ اضافی خواهد بود. 
روماس خاطرنشان کرد که شرکت نفتی «بل نفت خیم» بلاروس مذاکراه با شرکت های روسی برای خرید نفت از روسیه در ماه آوریل را آغاز کرده است.
روسیه و بلاروس در مورد بهای نفت خریداری شده از این کشور اختلاف نظر جدی دارند و در حالی که مینسک بر دریافت تخفیف بیشتر در خرید نفت تاکید می کند مسکو خواستار تعیین بهای نفت بر اساس معیارهای جهانی شده است.
این اختلاف باعث شد که بلاروس از آغاز سال جاری میلادی خرید نفت از روسیه را متوقف کند و الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرد که کشورش نفت مورد نیاز خود را از دیگر کشورها می‌خرد.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بهمن ماه پارسال در دیدار با لوکاشنکو در مینسک مدعی شد که آمریکا می‌تواند تمام نفت مورد نیاز بلاروس را تامین کند.
بلاروس بخش قابل توجهی از نفت خریداری شده خود را پس از فرآوری به دیگر کشورها صادر می‌کند.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی