کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جدال لفظی روسیه و عربستان

16 فروردين 1399 ساعت 12:30

وزیر انرژی عربستان سعودی امروز اظهارات روسیه مبنی بر این که ریاض ماه گذشته از پیمان کاهش تولید اوپک پلاس خارج شد را رد کرد.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی به اظهارات روز جمعه همتای سعودی خود واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر انرژی روسیه نخستین کسی بود که به رسانه ها اعلام کرد تمامی کشورهای مشارکت کننده در پیمان محدودیت عرضه اوپک پلاس از اول آوریل از تمامی تعهداتشان آزاد خواهند شد و باعث شد کشورها برای جبران کاهش قیمتها و سودشان، به افزایش تولید اقدام کنند.
شاهزاده فصیل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی هم اوایل روز شنبه به اظهارات منتسب به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه مبنی بر این که خروج عربستان سعودی از توافق اوپک پلاس اقدام درستی نبود واکنش نشان داد و گفت این روسیه بوده که از این پیمان خارج شده است.
بر اساس گزارش رویترز، وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین خاطرنشان کرد که موضع ریاض در خصوص تولید نفت شیل روشن است و این صنعت بخش مهمی از منابع انرژی است.
این جدال لفظی در حالی صورت می گیرد که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از ایده تلاشهای جهانی برای کاهش تولید ۱۰ میلیون بشکه در روز نفت از سطح تولید سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ و مهار ریزش قیمتهای نفت استقبال کرده است.
در پی فشارهای ترامپ برای متوقف شدن جنگ قیمت میان عربستان سعودی و روسیه، گروه اوپک پلاس قرار است روز دوشنبه نشست فوق العاده ای از طریق وبینار برگزار کند تا اعضای گروه درباره کاهش تولید مذاکره کنند. توافق قبلی اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان برای محدودیت عرضه به میزان ۱.۷ میلیون بشکه در روز که برای حمایت از قیمتها به اجرا درآمده بود، در ۳۱ مارس به پایان رسید و برنامه اعضای این گروه برای افزایش قابل توجه تولید با وجود افت تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث شد شاخص قیمت جهانی نفت برنت تا مرز ۲۲ دلار در هر بشکه سقوط کند که پایینترین حد از سال ۲۰۰۲ بود.

منبع: ایسنا 


کد مطلب: 121476

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/121476/جدال-لفظی-روسیه-عربستان

نفت ما
  https://www.naftema.com