۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۱۲۱۴۸۶
وزیر انرژی روسیه:

تولید کنندگان نفت به توافق نرسند؛ بازار به ثبات نمی رسد

روسیه، عربستان و آمریکا اکنون غول‌های نفتی جهان به حساب می‌آیند چرا که بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز تولید و صادر می‌کنند.
تولید کنندگان نفت به توافق نرسند؛ بازار به ثبات نمی رسد
الکساندر نوواک گفت:همه کشورهای تولید کننده عمده نفت باید برای تثبیت بازار با هم متحد شده و به همکاری بپردازند و سهمی برابر در این زمینه داشته باشند.
 
الکساندر نوواک به اهمیت همکاری کشورهای تولیدکننده نفت برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع بازار اشاره کرد و گفت:  تولید کنندگان نفت باید در ماههای آینده برای کاهش تولید نفت به توافق برسند درغیر اینصورت  بازار به ثبات نمی رسد.
 
گفتنی است، روسیه، عربستان و آمریکا اکنون غول‌های نفتی جهان به حساب می‌آیند چرا که بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز تولید و صادر می‌کنند.
 
با روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا و افزایش قیمت نفت، واشنگتن بر تولید و صادرات طلای سیاه افزود و در مدت زمان کوتاهی و تا پیش از شیوع کرونا در جهان، جایگاه بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان را از عربستان و روسیه گرفت که سالها برای کسب این عنوان با هم رقابت داشتند.
 
وزیر انرژی روسیه در ادامه با بیان اینکه بهای نفت از آغاز سال جاری میلادی (دیماه پارسال) تاکنون حدود ۶۰ درصد سقوط کرده است، اضافه کرد: گسترش ویروس کرونا منجر به کاهش تردد و تقاضای خرید نفت در حدود ۱۵ میلیون بشکه در روز شده و ممکن است تا ۲۰ میلیون بشکه در رو هم برسد که برابر با ۲۰ درصد تولید نفت جهان است.
 
وزیر انرژی روسیه گفت: هیچگاه با چنین وضعیتی روبرو نشده بودیم که با تصمیم یکجانبه دیگر تولید کنندگان برای افزایش عرضه، قیمت این کالا با چنین نوسانی مواجه شود.
 
به گفته نوواک، در زمان حاضر وضعیتی بوجود آمده است که مازاد تولید یا بخشی از نفت تولیدی که مورد نیاز نیست در منابع یا انبارهای زیرزمینی یا تانکرها ذخیره می شود. بر اساس محاسبات مختلف، حداقل دو ماه دیگر می توان در انبارها نفت ذخیره کرد.
 
وی افزود: برای برقراری ثبات در بازار نیاز به اقدامات هماهنگ برای کاهش تولید وجود دارد. باید در اقدامات مشترک همه تولیدکنندگان عمده ازجمله روسیه، عربستان سعودی و آمریکا و سایر کشورهای عضو یا غیرعضو اوپک شرکت کنند و عربستان سعودی و آمریکا باید شریکان کلیدی در تثبیت بازار جهانی نفت باشند.
 
توافق نفتی میان اوپک و روسیه برای کاهش تولید یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز پس از مخالفت مسکو با کاهش تولید بیشتر به دلیل شیوع کرونا از روز اول ماه آوریل پس از سه سال پایان یافت.
 
پس از آن عربستان سعودی اعلام کرد که تولید نفت خود را تا ۱۳ میلیون بشکه افزایش خواهد داد.
 
این مساله باعث سقوط بهای نفت برنت در یک ماه اخیر تا سطح  زیر ۲۵ دلار برای هر بشکه در بازار جهانی نفت شده است.
 
گفتنی است دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز جمعه گفت که ولادیمیر پوتین با عربستان سعودی درباره وضع بازار نفت مذاکره نمی کند.
 
وی خاطرنشان کرد که وزیر انرژی روسیه با شرکا و همتایان خود در این زمینه در تماس است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی