۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۱۲۱۵۷۶

تاخیر در انتشار قیمت فروش نفت عربستان

شرکت آرامکوی سعودی در انتظار روشن شدن نتیجه نشست دهم آوریل اوپک و متحدانش در خصوص کاهش تولید، اعلام قیمت فروش رسمی خود برای ماه مه را به تاخیر خواهد انداخت.
تاخیر در انتشار قیمت فروش نفت عربستان
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  منابع سعودی آگاه به رویترز اظهار کردند که چنین اقدامی از سوی آرامکو بی سابقه بوده است؛ قیمت فروش رسمی ماه مه به نتیجه نشست اوپک پلاس بستگی دارد. ما هر آنچه در توان داریم انجام می دهیم از جمله به تعویق انداختن اعلام قیمت فروش رسمی نفت، تا این نشست موفقیت آمیز باشد.
این تولیدکننده نفت معمولا قیمت فروش خود را پنجم هر ماه اعلام می کند و قیمت گذاری نفت عربستان روی تجارت بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز نفت خاورمیانه تاثیر می گذارد زیرا تولیدکنندگان نفت این منطقه اغلب قیمت گذاری آرامکو را برای صادراتشان به مقصد آسیا دنبال می کنند. عمده نفت تولیدکنندگان خاورمیانه تحت قراردادهای بلندمدت به فروش می رود و تعیین قیمت فروش رسمی به مشتریان اجازه می دهد بدانند برای محموله های آینده چقدر باید پول بپردازند.
اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف هستند قرار است روز پنج شنبه به منظور مذاکره درباره توافق جدیدی برای کاهش تولید جهانی و پایان دادن به جنگ قیمت میان عربستان سعودی و روسیه دیدار کنند.
به گفته منبع آگاه سعودی، ریاض می خواهد از تکرار نتیجه نشست مارس که مذاکرات نفتی به دلیل امتناع روسیه از کاهش بیشتر تولید شکست خورد، جلوگیری کند.
پیمان محدودیت عرضه اوپک پلاس که از ژانویه سال ۲۰۱۷ شروع شده بود و در ۳۱ مارس منقضی شد، به حمایت از قیمتهای نفت کمک کرده بود.
منابع آگاه در اوپک که مایل نبودند نامشان فاش شود، به رویترز گفتند: کنفرانس مجازی اضطراری اوپک پلاس که قرار بود روز دوشنبه برگزار شود، اکنون تا نهم آوریل به تاخیر خواهد افتاد تا زمان بیشتری برای مذاکرات فراهم باشد.
قیمتهای نفت هفته گذشته تحت تاثیر افت شدید تقاضا که در پی قرنطینه در نقاط مختلف جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا روی داده است و شکست اوپک و متحدانش برای انعقاد پیمان نفتی جدید و محدودیت عرضه، به پایینترین حد در ۱۸ سال اخیر سقوط کرد.
به گفته یک منبع آگاه، اوپک پلاس سرگرم مذاکره روی کاهش تولید نفت معادل ۱۰ درصد از تقاضای جهانی یا ۱۰ میلیون بشکه در روز است و تولیدکنندگان عضو این گروه با توجه به بی سابقه بودن این اقدام، انتظار دارند تولیدکنندگان خارج از اوپک پلاس نظیر آمریکا هم مشارکت کنند.
بر اساس گزارش رویترز، پالایشگاههای آسیایی در پی سقوط شاخصهای قیمت خاورمیانه و حاشیه سود پالایش به دلیل عرضه فراوان و تقاضای کمتر به دلیل شیوع ویروس کرونا، از عربستان سعودی درخواست کرده اند قیمت فروش رسمی را برای سومین ماه متوالی کاهش دهد. آرامکو قیمت فروش نفت برای آوریل را پس از شکست مذاکرات اوپک پلاس ۳۰ درصد کاهش داده بود.
شرکت ادنوک ابوظبی هم مانند آرامکو اعلام قیمت فروش نفت خود برای بارگیری در ماه مه را به بعد از برگزاری نشست اوپک پلاس موکول کرده است.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی