۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۱۲۱۶۰۱

فشار بازار برای کاهش تولید نفت آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به درخواست احتمالی اوپک برای کاهش تولید نفت آمریکا گفت تاکنون چنین درخواستی داده نشده است تا درباره آن تصمیم بگیرد اما بازار نفتی این کار را به صورت خودکار انجام می‌دهد.
فشار بازار برای کاهش تولید نفت آمریکا
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، ترامپ روز گذشته در نشست خبری مربوط به کرونا در پاسخ به این سوال که اوپک روز پنج شنبه دیدار دارد و آنها گفته‌اند می‌توانند تولیدات خود را کاهش دهند اگر آمریکا هم تولید خود را قطع کند. چه پیشنهادی به شما داده شده است؟ این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: شما نخستین کسی هستید که این را به من گفته است. ما باید تصمیم بگیریم. ممکن است ما بخواهیم و ممکن است نخواهیم. ما باید این تصمیم را بگیریم. من فکر می‌کنم کاهش تولید خودکار هستند. اگر به بازار باور دارید. من می‌توانم تضمین کنم که پیش از این شرایط ویروس کرونا، قطع تولید وجود دارد.
رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، ۴۰ درصد تولید نفت قطع شده است. من فکر می‌کنم که به طور خودکار اتفاق می‌افتد اما تا کنون هیچ کسی از من درخواست نکرده است. بنابراین خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد.
ترامپ اضافه کرد: با این حال، فکر می‌کنم بازار، محل عرضه و تقاضا است و به صورت خودکار تولیدات قطع می‌شود. آنها به صورت جدی به قطع تولید برمی‌گردند.
وی به صورت تلویحی تایید کرد که به علت کاهش تقاضای نفت، تولید نفت آمریکا از پیش کاهش یافته است. این در حالی است که روز گذشته ترامپ از صنعت نفت مستقل آمریکا سخن گفت و اظهار کرد شرایط خوبی برای تامین منابع استراتژیک آمریکا فراهم شده است.
 گروه کشورهای عضو اوپک و روسیه قرار است روز پنج شنبه، یک روز پیش از نشست وزیران انرژی گروه ۲۰، به صورت تله کنفرانس با یکدیگر گفت‌وگو کنند اما یک توافق برای محدود کردن تولید جهانی برای عربستان و روسیه بدون اقدام ایالات متحده به عنوان بزرگترین تولید کننده جهان، دشوار است.
به نظر می رسد کشورهای عضو اوپک در نظر دارند روز پنج شنبه در صورت پیوستن آمریکا به کاهش تولیدات نفتی، برای کاهش تولید نفت خود به توافق برسند.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی