۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۱۲۱۶۳۸

آخرین اقدامات مقابله با كرونا در نفت‌خیز جنوب

جلسه ستاد فرماندهی مقابله با ویروس كرونا در شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد این شركت از طریق ارتباط تله‌كنفرانس برگزار شد.
احمد محمدی
احمد محمدی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، در این نشست، ضمن بررسی عملكرد شركت های تابعه و مدیریت‌ها و ادارات ستادی، در خصوص مقابله با ویروس كرونا در مجموعه‌های صنعتی و اماكن اداری و مسكونی، برای ارتقای سطح ایمنی محیط كار و سلامت كاركنان تصمیم گیری شد.

مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این ارتباط تلفنی با تشكر از مدیران و كاركنانی كه برای مقابله با گسترش ویروس كرونا در شركت تلاش می‌کنند، اظهار کرد: از آنجا که مناطق نفتخیز جنوب، علاوه بر تولید و انتقال نفت صادراتی، تامین كننده خوراك پالایشگاه‌ها و بخش مهمی از پتروشیمی‌های كشور است، ضرورت دارد به گونه ای برنامه ریزی شود تا در شرایط مختلف احتمالی در مقابله با بحران کرونا آمادگی لازم وجود داشته باشد.

احمد محمدی گفت: به این منظور کلیه مدیران بخش‌های ستادی و شرکت‌ها باید با جدیت بیشتری با موضوع برخورد كنند. در این راستا ضرورت دارد برای حصول اطمینان از بهداشت محیط كار و حفظ سلامت كاركنان همسو با استمرار عملیات تولید و انتقال ایمن نفت خام، گاز و میعانات گازی تدابیر بلند مدت اتخاذ كنند.

وی افزود: در این زمینه حوزه‌های بهداشت و منابع انسانی نیاز به برنامه‌ریزی مدیریتی دارد و لازم است تدابیر لازم در زمینه مدیریت بهداشت جنبه‌های فردی، عمومی، محیطی، ذهنی و فكری و تغذیه ای اندیشیده شود.

محمدی ادامه داد: در بحث مدیریت منابع انسانی نیز باید نسبت به شناسایی افراد دارای بیماری زمینه ای و حساس، افراد مشكوك، افراد سالم، افراد ناقل بی علامت و افراد مبتلا ، اقدام و  مطابق با دستور‌العمل‌های ابلاغی در خصوص ترخیص، دور كاری و انجام بدون وقفه امور جاری شرکت عمل شود.

مشخص کردن مشاغل کلیدی و تعیین مُعین واحدها و مجتمع‌های عملیاتی
مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب تصریح كرد: به منظور آمادگی حداكثری در انجام ماموریت های محوله، بایستی ضمن مشخص کردن مشاغل کلیدی و افراد کلیدی این مشاغل، برای واحدهای عملیاتی، تأسیسات و مجتمع های تولیدی، مُعین مشخص خواهد شد تا در صورت بروز هر پیشامدی خللی در اجرای برنامه ها و عملیات تولید ایجاد نشود.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با شیوع كرونا در شركت ارائه داد.

محمدرضا نادری، توزیع ماسك با اولویت نیروهای عملیاتی، گندزدایی واحدهای عملیاتی، اداری و مسكونی، توزیع مواد ضدعفونی كننده، اطلاع‌رسانی و آموزش كاركنان را از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه برشمرد.

در این نشست مدیران عامل شركت های تابعه و مدیران و روسای ستادی حاضر در نشست، گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود برای مقابله با ویروس كرونا را ارائه دادند.

در پایان جلسه مقرر شد مطابق با دستورالعمل های صادره، دور كاری و عدم برگزاری جلسات و تجمعات غیر ضروری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و آموزش كاركنان و خانواده‌ها در زمینه بیماری و شیوع ویروس كرونا  به‌صورت آنلاین و آفلاین  هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شود.

همچنین مقرر شد: شركت‌های خدمات‌دهنده در تمامی بخش‌ها ملزم به رعایت اصول بهداشتی در هنگام كار باشند و نظارت حداكثری بر این موضوع توسط بخش های ذیربط صورت پذیرد. نظارت دقیق بر پخت و توزیع غذا از نظر رعایت اصول بهداشتی در واحدهای عملیاتی، رعایت فاصله  گذاری اجتماعی در سرویس های ایاب و ذهاب، بررسی وضعیت سلامت رانندگان و ضد عفونی كردن سرویس های تردد از مصوبات مهم این نشست بود. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی