۱
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۱۲۱۶۹۸

کرونا آب، برق و گاز را در گرجستان رایگان کرد

ستاره سابق کشتی جهان گفت: دولت گرجستان در یک اقدام جالب که واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی به همراه داشته، تصمیم گرفته است آب، برق و گاز را 3 ماه به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهد تا مشکل اقتصادی برای آنها به کمترین میزان برسد.
کرونا آب، برق و گاز را در گرجستان رایگان کرد
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  بهمن‌ماه 1392 در سالن شهدای هفت‌تیر تهران یک اتفاق تاریخی رخ داد. الدار کورتانیدزه، رقیب سرسخت علیرضا حیدری و رسول خادم که نفس کشتی‌گیران ایرانی را در مسابقات مختلف گرفته و آماده‌ترین حیدری تاریخ را سه بار مغلوب کرده بود در 42سالگی به کشتی بازگشته بود و بسیاری از تماشاگران منتظر درخشش او بودند، اما کورتانیدزه همیشه عجیب‌ترین اتفاقات را رقم می‌زند. او مقابل یک کشتی‌گیر جوان ترک، شکست خورد و با چشمانی اشک‌بار سالن را ترک کرد. هرچند رسول خادم، علیرضا رضایی و علیرضا حیدری بلافاصله خود را به کنار تشک رساندند تا او را دلداری دهند، اما رئیس وقت فدراسیون کشتی گرجستان تصمیم گرفت دنیای قهرمانی را دوباره وداع کند. او استعفا کرد و سرانجام یک‌سال بعد از طریق یکی از احزاب قدرتمند گرجستان به پارلمان این کشور بازگشت و حالا او را علاوه بر یک ورزشکار سرشناس، به عنوان یک فعال سیاسی هم می‌شناسند. شیوع ویروس کرونا این روزها زندگی بسیاری از انسان‌ها را تحت‌تاثیر قرار داده است، دولت گرجستان اما در یک اقدام جالب که واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی به همراه داشته، تصمیم گرفته است آب، برق و گاز را 3 ماه به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهد تا مشکل اقتصادی برای آنها به کمترین میزان برسد. توانستیم با کورتانیدزه گپ کوتاهی بزنیم که بدانیم این روزها در گرجستان چه خبر است.  

براساس آمار جهانی، گرجستان در وضعیت خوبی از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارد. 156 ابتلا، یک کشته و 28 بهبودیافته، آماری است که سازمان بهداشت جهانی درباره کشور شما منتشر کرده است.
بله، هرچند که این آمار ممکن است هر لحظه افزایش پیدا کند، اما خوشبختانه گرجستان وضعیت بدی ندارد و البته ما هم در قرنطینه هستیم و سعی می‌کنیم دستورالعمل‌های دولت را به‌دقت اجرا کنیم.

اخباری منتشرشده مبنی بر اینکه دولت گرجستان، قبض‌های آب، برق و گاز را در سه ماه آینده رایگان اعلام کرده، این موضوع صحت دارد؟
بله، این خدماتی است که دولت ارائه می‌کند و این قبوض برای همه رایگان خواهد بود.

حتما می‌دانید که در ایران وضعیت خطرناک است و افراد زیادی مبتلا شده‌اند.
ابتدا باید بگویم که خوشحالم از من یاد کرده‌اید، اما در این شرایط دشوار برای شما و همه ایرانی‌ها شجاعت، سلامتی و شادی را آرزومندم. من برای تمام دنیا آرزوی سلامتی و شادی دارم، اما می‌خواهم خطاب به ایرانی‌ها بگویم شجاع باشید، به امید خداوند همه‌چیز خوب خواهد شد و خورشید به زودی طلوع خواهد کرد.

این روزها وضعیت ورزشکاران‌تان چگونه است؟ در ایران و بسیاری از نقاط جهان، ورزش تعطیل است.
در گرجستان هم وضعیت به همین شکل است، ورزشکاران ما خودشان را قرنطینه کرده‌اند و در خانه ورزش می‌کنند و همه منتظرند، ببینند در سطوح مختلف چه تصمیمی گرفته می‌شود. تکلیف همه ما نامشخص است و همه به امید روزهای آینده هستیم.

منبع: فرهیختگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


جالب اینجاست که ایران بزرگترین ذخایر گاز رو داره و گرجستان خودش وارد کننده گاز هست
تنها کشوری که به فکر مردمش نیست ایران
نیاز نیست وام یک میلیونی بدهند یا مثل کانادا ماهی ۲۰۰۰ دلار
خمین اب برق و گاز رو که ۴۰ سال پیش وعده رایگان شدنش رو داده بودند رایگان اعلام کنند حداقل تا وقتی که مردم درگیر کرونا هستند درگیر پول اب و برق و گاز نباشند