۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۱۲۱۷۶۰

اجلاس وزرای انرژی G۲۰ بدون نتیجه پایان یافت

اجلاس وزیران انرژی جی ۲۰ بدون نتیجه‌ای مشخص به پایان رسید و به این ترتیب، سرانجام توافق تاریخی کاهش تولید نفت اوپک پلاس نامعلوم باقی ماند.
اجلاس وزرای انرژی G۲۰ بدون نتیجه پایان یافت
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، وزیران انرژی گروه جی ۲۰ روز جمعه توافق کردند که تثبیت بازارهای نفت لازم است، اما نتوانستند در مورد اعداد و ارقام تولید نفت مذاکره کرده و به نتیجه برسند.
در بیانیه پایانی که برای خبرنگاران منتشر شد اعلام شده است: برای تقویت ریکاوری اقتصاد جهان و حفاظت از بازارهای انرژی ما به همکاری با یکدیگر برای ایجاد یک پاسخ واحد در سیاست‌گذاری‌های خود پایبند هستیم. ما پایبندی برخی از تولیدکنندگان بزرگ برای تثبیت بازار را تأیید می‌کنیم. ما بر اهمیت همکاری بین‌المللی برای تضمین مقاومت بازارهای انرژی تاکید داریم.
دیدار وزیران انرژی جی ۲۰ یک روز پس از اجلاس اوپک پلاس انجام شد که در آن در مورد کاهش روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای نفت توافق شد. این اجلاس ۹ ساعت به طول انجامید و تا نیمه شب پنج‌شنبه ادامه داشت. البته مکزیک با سهمیه کاهش تولیدی که برای این کشور تعیین شده بود موافقت نکرد تا وضعیت این توافق تأیید نشده باقی بماند.
روز جمعه رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، در تلاش برای همراه کردن مکزیک اعلام کرد که آمریکا هم تولید نفت خود را خواهد کاست و بخشی از کاهش تولید مکزیک را به عهده خواهد گرفت.
نشست فوق العاده اوپک پلاس (که بصورت وبینار برگزار شد) با توافق برای کاهش ۱۰ میلیون بشکه‌ای نفت بامداد روز پنج شنبه، ۹ آوریل (۲۱ فروردین) در حالی به کار خود پایان داده بود که شرکت کنندگان ابراز امیدواری کرده بودند سایر تولیدکنندگان نفت جهان نیز با کاهش تولید خود، به احیای بازار بین المللی نفت کمک کنند؛ براین اساس نگاه‌ها به سوی اجلاس وزرای انرژی جی ۲۰ چرخیده بود و انتظار می‌رفت در اجلاس دیشب، توافقی واضح با عدد و رقم برای کاهش تولید نفت کشورهای جی ۲۰ صورت بگیرد اما این اجلاس با صدور یک بیانیه کلی و اعلام حمایت از توافق کاهش تولید نفت به کار خود پایان داد و سهمی مشخص جهت کاهش تولید، برای اعضا تعیین نشد.

منبع: مهر 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی