۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۱۲۱۸۲۳

فشار آمریکا به عربستان برای کاهش تولید نفت

سناتور های جمهوری‌خواه آمریکا از ایالت های نفت خیز این کشور که اخیراً قانونی مبنی بر خارج شدن سربازان آمریکایی از عربستان پیشنهاد داده‌اند، این کشور را تحت فشار گذاشته اند تا اقدامی جدی در جهت کاهش تولید نفت خام انجام دهد.
فشار آمریکا به عربستان برای کاهش تولید نفت
 عربستان سعودی و روسیه به زودی قراردادی با سایر تولید کنندگان غیر اوپک برای کاهش 10 میلیون بشکه ن   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، فت معادل 10 درصد تولید جهانی آن امضا می کنند.
 با بسته شدن اقتصادهای جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا و افزایش تولید نفت عربستان و روسیه در رقابتی برای به دست آوردن سهم بازار، قیمت نفت به پایین ترین حد طی 18 سال گذشته رسید.
 این درخواست به رهبری سولیوان و کوین کرامر، سناتورهای آمریکا انجام شد که در ماه مارس قانون خارج شدن سربازان آمریکایی، سامانه موشکی پاتریوت و سامانه دفاعی تاد را از عربستان مطرح کردند مگر اینکه این کشور تولید خود را پایین بیاورد.
 در حالی که احتمال تصویب شدن این لایحه کم است، ولی سناتورها به طرزی غیر معمول بر متحد طولانی مدت خود عربستان فشار می آورند.  سالیوان سناتور آلاسکا عربستان را به خاطر مشارکت در قرارداد کاهش تولید تشویق کرد و گفت:« عربستان باید اقداماتی جدی و ادامه دار برای کاهش تولید در پیش بگیرد و این کار باید خیلی زود انجام شود». 
 آمریکا، بزرگترین تولید کننده نفت دنیا به تدریج حدود 2 میلیون بشکه از تولید نفت خود را کم میکند. کاهش تقاضا و پایین آمدن قیمت نفت باعث ورشکستگی برخی تولیدکنندگان نفت آمریکا خواهد شد.
 فشار سناتورهای جمهوری خواه نشان دهنده قدرت فشار کنگره آمریکا بر عربستان در صورت عدم کاهش تولید توسط این کشور است. اگر عربستان تولید خود را پایین نیاورد، تهدید های آمریکا در همین سال 2020 اجرایی می شود.
 آمریکا در ژانویه 2500 نیروی نظامی در عربستان داشت. واشنگتن در اکتبر 2019 در زمان افزایش درگیری ها با ایران حدود سه هزار سرباز خود را در عربستان مستقر کرد.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی