۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸
کد مطلب : ۱۲۱۸۶۳

توافق اوپک پلاس نهایی شد

گروه اوپک پلاس بعد از چهار روز مذاکرات طاقت فرسا و تحت فشار «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا سرانجام با کاهش روزانه ۹.۷ میلیون بشکه نفت برای ماه‌های مه و ژوئن به توافق رسید.
توافق اوپک پلاس نهایی شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، دو منبع اوپک پلاس اعلام کردند که این توافق شب گذشته در جریان کنفرانس ویدئویی انجام شده و علاوه بر این، وزیر انرژی قزاقستان نیز در بیانیه‌ای حصول توافق مذکور را تایید کرد.
براساس اعلام کرملین، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه، ترامپ و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی همگی از توافق اوپک پلاس برای کاهش جهانی تولیدات نفت حمایت کردند. پوتین و ترامپ در یک گفت‌وگوی تلفنی جداگانه‌، در خصوص مسائل امنیتی استراتژیک نیز بحث و تبادل نظر کردند.
«سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات متحده عربی نیز در توییتی نوشت که این کشور همگام با توافق اوپک پلاس متعهد شد تا تولیدات نفت خود را از سطح کنونی آن یعنی ۴.۱ میلیون بشکه در روز کاهش دهد.
براساس توافق صورت گرفته، اوپک، روسیه و سایر کشورهای تولیدکننده نفت به منظور حمایت از قیمت نفت در بحبوحه پاندمی کرونا با کاهش بی سابقه تولیدات نفت که حدود ۱۰ درصد عرضه جهانی را تشکیل می‌دهد، موافقت کردند.

منبع: ایبنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی