۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹
کد مطلب : ۱۲۱۸۶۴

نگاهی به کارنامه بانک رفاه در پرداخت وام ازدواج

یکی از بناهای پراهمیت اجتماع، ازدواج و تشکیل خانواده است به نحوی که در این نهاد اجتماعی، سنگ بنای تعلیم و تربیت نهاده می شود و انسان در عرصه ازدواج به آرامش و تکامل می رسد.
نگاهی به کارنامه بانک رفاه در پرداخت وام ازدواج
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  در آموزه های دین مبین اسلام، حکمت ها و آثار مهمی برای سنت حسنه ازدواج ذکر شده است و آثاری چون، سکون و آرامش، داشتن فرزندان صالح، مودت و رحمت بین زوجین، بازداشتن از گناه، توسعه رزق و ... از جمله برکاتی است که در کلام بزرگان دین بدان اشاره شده است .
ضرورت ایجاد راهکارهای کاربردی برای تسهیل زندگی جوانان از سوی مسئولان و کلیه آحاد جامعه در یک بسیج همگانی بسیار مهم می باشد و ازدواج یکی از مراحل حساس زندگی است و همه افراد جامعه باید دست به دست هم داده تا امر تسهیل ازدواج اتفاق افتاده و در اجتماع نهادینه شود.
یکی از مهم ترین مسائل برای شکل گیری زندگی جدید، موضوعات اقتصادی و مالی است. هرچقدر که زوجین از نظر مالی آمادگی و توانایی بیشتری داشته باشند، بهتر می توانند با خاطری آسوده در سایر حوزه های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و... به فعالیت بپردازند و زمینه و بستر شکل گیری یک خانواده ایده آل، مطلوب و مناسب را فراهم سازند. در این میان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج کمکی است که نظام بانکی برای زوجین در نظر گرفته است. یکی از بانک های پیشرو در این حوزه، بانک رفاه کارگران است که کارنامه قابل قبولی دارد.
با توجه به اهمیّت موضوع ازدواج جوانان و ضرورت فراهم کردن زمینه لازم برای تسهیل این امر خداپسندانه، شعب بانک رفاه کارگران از محل سپرده های قرض الحسنه نزد خود و در بازه زمانی ۱۳۹۲ تا دی ماه ۱۳۹۸ مبلغ ۴.۵۸۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه پرداخت کرده است.
مددجویان سازمان بهزیستی کل کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) همواره از مهم ترین اقشار هدف برای ارائه تسهیلات قرض الحسنه اعطایی ازدواج و تهیه جهیزیه در بانک رفاه کارگران بوده اند.
تهیه جهیزیه برای زوج های نیازمند و حمایت مالی از زوج های منتخب ورزشکار تیم های ملی و اهدای کارت های هدیه به زوج های جوان در روز ملی ازدواج از جمله دیگر فعالیت های موثر این بانک برای تسهیل ازدواج جوانان بوده است.
مجموعه این اقدامات موجب شده است تا بانک رفاه کارگران به عنوان بانکی پیشرو با کارنامه قابل قبول در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه شناخته شود و در مراسمی که به مناسبت روز ملی ازدواج در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما با حضور تنی چند از وزرا و نمایندگان مجلس برگزار شد، از این بانک به‌ عنوان بانک حامی بنیان خانواده تجلیل به‌عمل آمد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای