۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
کد مطلب : ۱۲۱۹۱۷

کاهش قیمت‌ فروش نفت عربستان به آسیا

شرکت سعودی آرامکو قیمت‌ فروش محموله‌های نفت خام صادراتی خود به مقصد آسیا را برای عرضه در ماه مه کاهش داد، در حالی که این شرکت ضمن ثابت نگه داشتن قیمت‌ فروش به اروپا، قیمت فروش برای تحویل در ماه مه به مقصد آمریکا را افزایش داد.
کاهش قیمت‌ فروش نفت عربستان به آسیا
    به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان یک روز پس از نهایی شدن توافق کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای ۲۳ تولیدکننده عضو و غیرعضو ائتلاف اوپک پلاس قیمت‌گذاری رسمی نفت خام (OSP) خود برای فروش نفت خام صادراتی خود در ماه مه به مقاصد مختلف را اعلام کرد.
قیمت فروش نفت خام صادراتی سبک عربی (Arab Light) برای تحویل در ماه مه به مقصد آسیا با ۷ دلار و ۳۰ سنت تخفیف نسبت به میانگین قیمت نفت خام شاخص عمان/دوبی عرضه می‌شود، این رقم ۴ دلار و ۲۰ سنت نسبت به ماه آوریل کاهش نشان می‌دهد.
براساس بررسی‌های رویترز، پالایشگران آسیایی برای سومین ماه پیاپی در ماه مه پس از کاهش شاخص‌های خاورمیانه و حاشیه سود پالایشی به دلیل بالا رفتن سط ذخیره‌سازی‌ها در پی شیوع ویروس کرونا، از عربستان درخواست کاهش قیمت داشته‌اند.
قیمت فروش نفت خام صادراتی  سبک عربی برای تحویل در ماه مه به مقصد ایالات متحده آمریکا با ۷۵ سنت تخفیف نسبت به شاخص نفت خام ترش آرگوس (ASCI) عرضه می‌شود، این رقم نسبت به ماه آوریل سه دلار افزایش نشان می‌دهد.
قیمت فروش نفت خام صادراتی سبک عربی برای تحویل در ماه مه به مقصد شمال غرب اروپا نسبت به تخفیف ۱۰ دلار و ۲۵ سنتی نسبت به شاخص نفت خام برنت دریای شمال بدون تغییر ماند.
یک منبع صنعتی مطلع از فرآیند قیمت‌گذاری در این باره به خبرگزاری رویترز گفت: کاهش قیمت فروش نفت صادراتی عربستان به مقصد آسیا نشان‌دهنده تقاضای ضعیف و افزایش قیمت برای آمریکا و ثابت ماندن برای اروپا نشان دهنده بنیان‌ها و توافق کاهش تولید جهانی است.
سعودی آرامکو اعلام قیمت‌گذاری رسمی فروش نفت خود را طی چند روز گذشته برای چندمین بار تا زمان نهایی شدن توافق کاهش تولید به تاخیر انداخته بود.

منبع: شانا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی