۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۱۲۱۹۴۱

کاهش اجباری تولید در قلب نفت آمریکا

با سقوط قیمت های نفت به پایین‌ترین رکورد دو دهه گذشته و غیراقتصادی شدن تولید پرهزینه در آمریکا، رگولاتورهای نفت تگزاس برای نخستین بار از دهه ۱۹۷۰ در حال بررسی کاهش تولید اجباری در این ایالت هستند.
کاهش اجباری تولید در قلب نفت آمریکا
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  کمیسیون خط آهن تگزاس که رگولاتور نفت این ایالت است، روز سه شنبه نشستی برگزار می کند که احتمالا کاهش تولید در این ایالت را اجباری می کند. این اقدام در پی ریزش بیش از ۶۰ درصدی شاخص قیمت وست تگزاس اینترمدیت از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون و پر شدن سریع مخازن نفت صورت می گیرد. رایان سیتون، یکی از سه کمیسر این رگولاتوری اعلام کرده که کاهش قابل توجه تولید مانع از فروپاشی کامل صنعت نفت می شود.
چنین تصمیم بی سابقه ای که به موافقت هر سه کمیسر این رگولاتوری نیاز دارد در حالی بررسی می شود که سایر کشورهای تولیدکننده نفت با کاهش قابل توجه تولید موافقت کرده اند و تلاش کرده اند پیش از این که خیلی دیر شود عرضه و تقاضا را در بازار متعادل کنند.
اگر کاهش تولید در تگزاس تصویب شود، تولید این ایالت از اول ماه مه باید ۲۰ درصد کاهش پیدا کند. این دیدار دو روز پس موافقت اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان معروف به گروه اوپک پلاس با کاهش تولید به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز که معادل حدود ۱۰ درصد از عرضه جهانی است، برگزار می شود.
اما شرکت اکسون که یکی از غولهای نفتی آمریکا است، با کاهش تولید اجباری موافق نیست و رییس شیل این شرکت اعلام کرده که بازار آزاد موثرترین راه برای متعادل کردن ناترازی عرضه و تقاضا به شمار می رود.
در این بین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز دوشنبه پیش بینی کرد که تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه ۱۸۳ هزار بشکه در روز نسبت به آوریل کاهش پیدا کرده و به ۸.۵۳ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
تولید نفت منطقه پرمیان در ماه مه با ۷۶ هزار بشکه در روز کاهش نسبت به آوریل، به ۴.۵۱ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. آمار آوریل هم ۱۷۲ هزار بشکه در روز کمتر از پیش بینی ماه گذشته خواهد بود.
پس از پرمیان بزرگترین کاهش تولید در منطقه ایگل فورد خواهد بود که ماه میلادی آینده ۳۵ هزار بشکه در روز نفت کمتری نسبت به آوریل تولید کرده و تولیدش به ۱.۳ میلیون بشکه در روز می رسد.
بر اساس گزارش پلاتس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته پیش بینی خود از تولید نفت آمریکا در سال  ۲۰۲۰ را به میزان ۱.۲۳ میلیون بشکه در روز و تولید سال ۲۰۲۱ را به میزان ۱.۶۳ میلیون بشکه در روز کاهش داد و پیش بینی کرد مجموع تولید این کشور امسال به ۱۱.۷۶ میلیون بشکه در روز و در سال میلادی آینده به ۱۱.۰۳ میلیون بشکه در روز می رسد. تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۹ به رکورد ۱۲.۲۳ میلیون بشکه در روز صعود کرده بود.
 

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی