۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۱۲۲۰۵۰

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۱/۲۹

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷۵ سنت معادل ۲.۷ درصد رشد به ۲۸ دلار و ۵۷ سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۱/۲۹
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا دستورالعمل های احیای اقتصاد کرونازده آمریکا تشریح کرد، قیمت نفت که در هفته های اخیر به دلیل افت شدید تقاضا سقوط کرده، روز جمعه شاهد افزایش حدودا 3 درصدی بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 75 سنت معادل 2.7 درصد رشد به 28 دلار و 57 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم برای تحویل در ماه می امروز با یک سنت معادل 0.1 درصد رشد به 19 دلار و 88 سنت رسید.
ترامپ یک فرآیند 3 مرحله ای را برای پایان دادن به تعطیلی فعالیت های اقتصادی آمریکا ارائه داده است. این در حالی است که شیوع کرونا در آمریکا تاکنون بیش از 32 هزار آمریکایی را به کام مرگ کشانده است. در عین حال برخی دیگر از کشورها در حال کاهش محدودیت های اجتماعی هستند.
ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفت: «پس از آنکه ترامپ دستورالعمل هایی را برای بازگشایی بخشی از اقتصاد آمریکا صادر کرده، قیمت نفت شاهد رشد بوده است.»
خوش بینی نسبت به اینکه ممکن است مقامات آمریکایی نشانه هایی از فروکش کردن بحران کرونا مشاهده کرده باشند موجب شد تا ارزش سهام و شاخص ها در سایر بازارهای پرریسک نظیر بازار نفت شاهد افزایش باشد.
با این وجود، قیمت هر دو شاخص نفتی همچنان در مسیر ثبت دومین هفته کاهشی متوالی قرار دارد و قیمت نفت آمریکا در حدود پایین ترین رقم های 18 سال اخیر در نوسان است.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با کاهش پیش بینی خود نسبت به تقاضای جهانی نفت در سال 2020 هشدار داده که ممکن است این آخرین تجدیدنظر کاهشی این سازمان در پیش بینی میزان تقاضای نفت نباشد. فعلا پیش بینی اوپک کاهش 6.9 میلیون بشکه ای تقاضای جهانی است، در حالی که در ماه گذشته افزایشی اندک را پیش بینی کرده بود.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی