۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۱۲۲۰۵۹

کاهش تولید یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان شیل

یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا اعلام کرد حدود 30 درصد از تولید نفتش را کاهش خواهد داد و افزایش پرداخت به مدیران و کارکنان در اوایل سال 2020 را لغو و به همه در سطح سال 2019 حقوق پرداخت خواهد کرد.
کاهش تولید یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان شیل
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، شرکت کانکوفیلیپس اعلام کرد هزینه های خود و حدود 30 درصد تولید نفت در آمریکا را کاهش خواهد داد که از زمان کاهش بی سابقه تقاضا برای نفت، بزرگ ترین کاهش تولید از سوی یک شرکت بزرگ تولیدکننده نفت شیل به شمار می رود.
با کاهش مسافرت و تعطیل شدن فعالیت های تجاری به علت شیوع کرونا که قیمت نفت را 60 درصد پایین کشید، تولیدکنندگان نفت و گاز آمریکا هزینه های خود را کاهش داده اند، هزاران کارگر را اخراج کرده اند و چاه های نفتی را تعطیل کردند.
کانکوفیلیپس، تولید آمریکای شمالی را روزانه 225 هزار بشکه کاهش خواهد داد. بر اساس بررسی رویترز، تولیدکنندگان آمریکایی و کانادایی روی هم رفته 729 هزار بشکه نفت در روز از هدف تولیدی خود کاهش داده اند.
موسسه مشورتی ریستاد انرژی  اعلام کرد این کاهش ها حتی سریع تر از پیش بینی های اخیر دولت آمریکا پیش رفته است. تا ماه دسامبر، این کاهش ها می تواند به 2.15 میلیون بشکه در روز نسبت به سطح پیش از شیوع کرونا برسد. که کاهش های آمریکا را اندکی بیش از آنچه اوپک در این ماه به دنبالش بوده قرار می دهد.
دولت آمریکا نمی تواند، شرکت های خصوصی را وادار به کاهش تولید کند اما تولیدکنندگان که با پر شدن سریع خط لوله ها و مخازن ذخیره سازی و کاهش تقاضا برای نفت توسط پالایشگاه ها مواجه شده اند، چاه های نفت را تعطیل کردند.
برخی از شرکت های تولیدکننده نفت آمریکایی نظیر شورون، اکسیدنتال پترولیوم، دایمندبک انرژی، هزینه های خود را کاهش داده اند. شرکت بزرگ نفتی اکسون موبیل در ماه جاری هزینه های خود را 30 درصد کاهش داد. در مجموع، شرکت های نفتی هزینه های خود برای سال 2020 را به طور متوسط 22 درصد کاهش دادند.
کانِکوفیلیپس اعلام کرد به علت کاهش قیمت نفت، بعلاوه 125 هزار بشکه نفت در روز که از تولیدات آمریکا می کاهد، 100 هزار بشکه در روز از تولید نفت در کانادا کم خواهد کرد.
این شرکت در سال 2020 هزینه های بودجه ای خود را 35 درصد کاهش می دهد و از رقم اولیه 6.6 میلیارد دلار به 4.3 میلیارد دلار خواهد رساند.
افزایش پرداخت به مدیران و کارکنان در اوایل سال 2020 لغو خواهد شد و به همه در سطح سال 2019 پرداخت صورت می گیرد.


منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی