۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۱۲۲۲۶۷

فشار بر ترامپ برای فروش نفت آمریکا به چین

گروهی از تولیدکنندگان نفت در آمریکا از رئیس‌جمهور این کشور خواسته‌اند چین را برای خرید نفت از آمریکا تحت فشار قرار دهد.
فشار بر ترامپ برای فروش نفت آمریکا به چین
یک پایگاه خبری روز گشذته گزارش داده شرکت‌های تولید‌کننده نفت از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند چین را برای خرید نفت از آمریکا تحت فشار قرار دهد.
وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نوشته تولیدکنندگان مستقل نفت به ترامپ هشدار داد‌اند چین در عمل به وعده خود برای خرید ۵۲.۴ میلیارد دلار انرژی آمریکا ظرف دو سال کوتاهی کرده است. 
«شورای تولید و اکتشاف آمریکا» در تامه‌ای به نماینده دولت ترامپ در امور تجاری از واشنگتن خواست در برابر چین قاطع عمل کند. 
«بنه بردبری»، رئیس این شورا در این نامه ادعا کرده است: «چین در ماه‌های اول سال ۲۰۲۰ فقط مقادیر اندکی نفت خام از آمریکا خرید کرده و همزمان، خرید نفت خام از عربستان سعودی و روسیه را افزایش داده است.»
در ادامه این نامه آمده است: «دولت چین به جای افزایش واردات از عربستان سعودی و روسیه باید گام‌های لازم را برای حفظ جایگاه مناسب با آمریکا به عنوان یک شریک تجاری مورد اعتماد بردارد.»
روز دوشنبه ساعاتی بعد از آنکه قیمت نفت خام آمریکا به زیر صفر سقوط کرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفت طرح قطع واردات از عربستان سعودی به منظور محافظت‌ از صنعت نفت آمریکا را مورد بررسی قرار خواهد داد. 
ترامپ در کنفرانس خبری دوشنبه‌ شب (به وقت آمریکا) در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه برخی از نمایندگان کنگره پیشنهاد قطع واردات نفت عربستان سعودی را مطرح کرده‌اند گفت: «بسیار خوب، من این را بررسی خواهم کرد.»
شب گذشته قیمت نفت آمریکا به علت پر شدن فضای ذخیره سازی برای نفت های تولید جدید که روی دست تاجران مانده بود، به کمتر از صفر دلار رسید و وارد محدوده منفی شد و معاملات با قیمت نفت حدود منفی ۳۸ دلار بسته شد.
ترامپ کاهش بی‌سابقه قیمت نفت را نتیجه مشکلات مالی کوتاه مدت تاجران نفت توصیف کرد و گفت دولت او تمایل دارد از فرصت کاهش قیمت نفت برای افزایش ذخائر استراتژیک آمریکا استفاده کند.
تحلیلگران می‌گویند ازآنجایی که ذخیره سازی هنوز حل نشده و آمریکا به تولید خود ادامه می‌دهد، احتمال اینکه این فشارهای کاهشی قیمت بر قراردادهای ماه ژوئن اعمال شود، وجود دارد، مگر اینکه آمریکا تولید نفت خود را کاهش دهد یا متوقف کند.
عده‌ای از تحلیلگران هم گفته‌اند این وضعیت، فرصتی برای کشورهای بزرگ مصرف کننده در آسیا نظیر چین و هند فراهم می‌کند تا با سرعت ذخایر نفتی خودشان را پر کنند.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی