۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۱۲۲۳۶۶
مهندس نشان زاده:

کرونا تاثیری در تولید پتروشیمی اروند نداشت

مدیرعامل پتروشیمی اروند گفت: با وجود شیوع کرونا اما با برنامه‌ریز‌ی‌های انجام شده تولید فروردین امسال در مقایسه با فروردین سال گذشته ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
کرونا تاثیری در تولید پتروشیمی اروند نداشت
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، مهندس نشان زاده در نشست خبری آنلاین گفت: پتروشیمی اروند یکی از بزرگترین واحدهای زنجیره کلر در جهان است، حدود یک درصد از تولید کلر کل دنیا در این پتروشیمی انجام می‌شود. از ۵۷ درصد صنعت پتروشیمی خاورمیانه بیش از ۲۷ متعلق به پتروشیمی اروند است.

وی افزود: محصول استراتژیک کاستیک برای استفاده در صنایع مختلف در این پتروشیمی تولید می‌‌شود؛ اکنون نه تنها نیاز کشور به این محصول تامین می‌شود بلکه ایران یکی از کشورهای صادرکننده کاستیک به شمار می‌آید.

وی اظهار داشت: در سال گذشته علاوه بر تثبیت و پایداری تولید با سه منبع خارجی و یک منبع داخلی برای تامین آتد و کاتد واحد کلر وارد مذاکره شدیم و  پس از ۱۰ سال بخشی از ظرفیت خالی اروند بدون حضور صاحب دانش وارد مدار تولید شد؛ با این کار ۲۵۰ هزار تن در سال به سبد صنعت پتروشیمی در پتروشیمی های بندر امام، غدیر و اروند افزوده شده است.


نشان زاده تصریح کرد: تکمیل زنجیره ارزش و ارزآوری صادراتی در دستور کار است. با تعیین و تکلیف بدهی‌های ارزی، ساختار مالی این شرکت بهبود پیدا کرد که سود ۵۰ درصدی را برای کشور به دنبال داشت.

 مدیرعامل پتروشیمی اروند گفت:خوشبختانه بخشی از بدهی ارزی شرکت پتروشیمی اروند از منابع خود این شرکت تامین شد؛ بخش دیگری از بدیهی از منابع بانکی و با توجه به این موضوع توانستیم تسویه بدهی های شرکت را به انجام برسانیم. 

وی ادامه داد: بعد از تسویه بدهی‌ها، عمده تمرکز این شرکت در تامین مالی از محل نقدینگی حاصل از فروش برنامه‌ریزی شده است و توانسته ایم پروژه‌های مورد نظر خودمان را به سرانجام برسانیم؛ جدای از این راه‌ها در صورتی تامین نیاز این شرکت از طریق فروش اوراق مشارکت و منابع بانکی داخلی می‌توان صورت گیرد .

وی گفت: تمرکز شرکت پتروشیمی اروند بر روی تامین از محل نقدینگی حاصل از فروش است و این مهم در یکی دو ماه اخیر به خوبی حاصل شده است؛ این موضوع نوید بخش سودآوری و ایجاد ارزش افزوده در این مجتمع خواهد بود تا با سهم خوب وارد بازار سرمایه شویم.

وی بیان داشت: اولویت اول ما تامین نیاز صنایع داخلی است. کشور ما نیاز به صادرات و ارزآوری است. در پتروشیمی اروند اولویت اول ما تامین نیازهای پایین دست است. با توجه به روند پی وی سی در داخل و نیاز و تقاضای بازار بخشی از محصول مازاد ما صادر می‌شود که اولویت صادرات ما کشورهای همسایه، خاورمیانه و هند است.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی