۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
کد مطلب : ۱۲۲۳۸۸

شرکت نفتی هالیبرتون ونزوئلا را ترک می کند

پس از اینکه وزارت خزانه داری آمریکا قوانین جدید و سختی درباره شرکت های نفت و گاز آمریکایی که در ونزوئلا فعالیت می کنند، اعمال کرد، شرکت خدمات نفتی هالیبرتون اعلام کرد بیشتر فعالیت‌هایش در ونزوئلا را متوقف خواهد کرد.
شرکت نفتی هالیبرتون ونزوئلا را ترک می کند
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، وزارت خزانه داری امریکا در تلاش برای اعمال فشار بیشتر بر دولت نیکلاس مادورو، روز سه شنبه، محدودیت هایی برای همکاری شرکت شورون و شرکت دولتی نفت ونزوئلا اعمال کرد.
این محدودیت های جدید به طور موثر به شرکت های شورون، هالیبرتون، شلمبرژر و دیگر شرکت اعلام کرده است تا فعالیت هایشان در ونزوئلا را تا ماه دسامبر کاهش دهند.
محدودیت های جدید شامل ممنوعیت حفاری، انتقال نفت یا تامین هرگونه تجهیزات برای استفاده ونزوئلاست.
هر دو شرکت شورون و هالیبرتون، قبلا بیشتر فعالیت های خود در این کشور را متوقف کرده بودند، هالیبرتون اعلام کرد این تصمیم تاثیر چندانی بر شرایط مالی آن ندارد.
به گزارش فارس، از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، شرکت شورون توانسته بود، طی دوره‌های سه ماهه از اجرای این تحریم‌ها معاف شود.
به نظر می‌رسد دولت آمریکا دیگر قصد ندارد معافیت این شرکت نفتی آمریکایی از تحریم‌های ونزوئلا از روز یک دسامبر به بعد تمدید کند. 
برخی مقامات آمریکایی بر این باورند که ادامه همکاری شورون، با ونزوئلا توانسته به پابرجا ماندن دولت مادورو، کمک کند و دولت آمریکا قصد دارد از این طریق درآمد نفتی ونزوئلا را هدف گرفته و بیش از پیش کاهش دهد. 

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی