۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۱۲۲۶۱۱

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۲/۱۲

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه جولای امروز با یک دلار و 10 سنت معادل 4.2 درصد رشد به 27 دلار و 58 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز پنجشنبه هم 12 درصد افزایش یافته بود.
قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۲/۱۲
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن پس از جهش 25 درصدی در روز پنجشنبه امروز نیز با یک دلار و 37 سنت معادل 7.3 درصد رشد به 20 دلار و 21 سنت رسید.
استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در شرکت آکسی گروپ گفت:‌«این دومین هفته متوالی است که میزان ذخایر و تقاضا برای فرآورده های نفتی نشان می دهد بازار آمریکا اوج بحران را پشت سر گذاشته است.»
آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا حاکی است میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته با 9 میلیون بشکه افزایش دبه 527.6 میلیون بشکه رسیده که کمتر از 10.6 میلیون بشکه پیش بینی شده توسط تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز بوده است.
دیگر عامل تقویت کننده بازار در روز جمعه، آغاز رسمی کاهش تولید توافق شده گروه اوپک پلاس برای توازن بخشیدن به بازار بوده است. سازمان کشورهای صادرکننده نفت و کشورهای متحدش قرار است تولید نفت خود را به شکلی بی سابقه یعنی به میزان حدود 10 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.
با این حال، این میزان از کاهش ها همچنان قادر به جبران کاهش حدودا 30 میلیون بشکه ای تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا نخواهد بود، زیرا بخش عمده ای از جمعیت جهان همچنان با قرنطینه و اختلال در فعالیت های اقتصادی مواجه هستند.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی