۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۱۲۲۷۲۹

سقوط بازار سهام عربستان درپی کاهش قیمت نفت

شاخص بازارهای بورس در برخی از کشورهای خاورمیانه دیروز در حالی سقوط کرد که بازار سهام عربستان با شدیدترین افت خود درطول تقریباً هشت هفته گذشته مواجه شد.
سقوط بازار سهام عربستان درپی کاهش قیمت نفت
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، شاخص بازار سهام عربستان موسوم به "تداول" دیروز 7.6 درصد افت داشت که این میزان، شدیدترین کاهش از تاریخ 9 مارس محسوب می شود.
ارزش سهام شرکت نفتی سعودی آرامکو تا ساعت 11:01 دقیقه به وقت محلی 6 درصد کاهش یافت به طوری که هر سهم آن زیر 30 ریال معامله شد.
محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان روز شنبه در مصاحبه با شبکه دولتی العربیه اعلام کرد که اقدامات "دردناکی" از جمله کاهش شدید بودجه برای حل بحران ویروس کرونا و سقوط بهای نفت ضروری است.
وی با بیان اینکه بزرگترین صادرکننده نفت جهان طی چند دهه اخیر شاهد "بحرانی به این شدت" نبوده، افزود هزینه های دولت باید بسیار کاهش یابد.
بنا بر این گزارش، اظهارات دیروز این وزیر نسبت به صحبت های هفته گذشته او که اطمینان بخش تر بود، تغییر شدیدی را در لحن وی نشان می دهد.
سقوط قیمت نفت خام و کاهش منابع ارزی دولت عربستان فشار شدیدی به پول رایج این کشور یعنی ریال سعودی آورده است. قیمت قراردادهای نفتی در طول 12 ماه پیش رو خیلی پایین تر از زمان اوج خود در سال 2016 است.
شاخص بازارهای بورس در سایر کشورهای خاورمیانه از جمله کویت، امارات متحده عربی، قطر و سرزمینهای اشغالی نیز تا 3.7 درصد  کاهش یافته است.ّ

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی