۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۱۲۲۸۰۹

آتش‌سوزی تولید نفت ونزوئلا را کاهش داد

آسیب‌های ناشی از آتش‌سوزی سبب توقف تولید میدان‌های نفتی و در پی آن کاهش تولید نفت خام ونزوئلا شد.
آتش‌سوزی تولید نفت ونزوئلا را کاهش داد
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، اسناد مشاهده شده در روز شنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) بیانگر این است که میدان‌های نفتی ونزوئلا در این روز، ۶۸۷ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که در مقایسه با تولید ۶۵۳ هزار بشکه‌ای روز جمعه (۱۲ اردیبهشت‌ماه)، رقم تولید افزایش یافته است. 
این در حالی است که مقدار تولید نفت این کشور در مقایسه با تولید ۷۱۸ هزار بشکه‌ای اعلام‌شده برای ماه مارس، کاهش یافته است.  
بر اساس دو سند داخلی شرکت ملی نفت ونزوئلا (پدوسا)، این افت در حالی رخ داد که برداشت نفت از کمربند نفتی اورینوکو این کشور، بزرگ‌ترین ذخایر نفت خام سنگین جهان، در طول سه هفته نزدیک به ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و روز شنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) به ۳۰۷ هزار بشکه در روز رسید.
به‌تازگی یک رشته از آتش‌سوزی‌ در جنگل‌های این منطقه به مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ نفت سرایت کرده و بعضی از مناطق تولید نفت را وادار به متوقف کردن موقت عرضه کرده است.
منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند: این موضوع پدوسا را وادار به توقف تولید در پروژه‌های ارسال نفت خام به مجموعه موریخال شامل پروژه سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های سینووسا با شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی)، پروژه سرمایه‌گذاری مشترک پتروکارابوبو با رپسول اسپانیا و پروژه سرمایه‌گذاری پترواندیپندنسیا با شورون کرده است.
شرکت‌های یادشده از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی