۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۱۲۲۸۳۵

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۲/۱۷

نفت برنت که برای ششمین جلسه متوالی رشد داشته و با افزایش ۱۴ درصدی مواجه شده بود در ادامه معاملات امروز با اصلاح به ۳۰ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۲/۱۷
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، در حالی که پس از افزایش بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا و تداوم حجم پایین تقاضا به دلیل محدودیت های کرونایی سرمایه گذاران روی ریسک های مازاد عرضه تمرکز کرده اند، قیمت نفت پس از افزایش حدود 14 درصدی اندکی کاهش یافت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا پس از 5 جلسه متوالی افزایش، با 14 سنت کاهش به 24 دلار و 41 سنت رسید. قیمت نفت برنت هم مقداری اصلاح داشت و به 30 دلار و 97 سنت رسید.
نفت برنت برای ششمین جلسه متوالی رشد داشته و با افزایش 14 درصدی به بالای 32 دلار در هر بشکه رسیده بود. در حالی که قیمت نفت برنت در طی یک هفته گذشته بیش از حد افزایش یافته، احتمالا سرمایه گذاران تمایل چندانی به خرید نفت برنت نداشته باشند.
پس از آنکه گزارش انستیتوی نفت آمریکا نشان داد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته 8.4 میلیون بشکه رشد داشته قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت شاهد کاهش بود.
در حالی که کشورهای اروپایی و آسیایی محدودیت های اجتماعی برای مقابله با کرونا را کاهش داده اند قیمت نفت در روزهای اخیر شاهد رشد قابل توجهی بوده است. اما تحلیلگران هشدار می دهند که برقراری توازن مجدد در بازار به زودی اتفاق نخواهد افتاد.
لاچلان شاو تحلیلگر نشنال بانک استرالیا در این باره گفت: «ما داریم در مورد عادی شدن عرضه و تقاضا صحبت می کنیم اما برای این منظور راه درازی در پیش داریم... کاهش عرضه زیادی در حال رخ دادن است. همچنین نشانه های اولیه ای از افزایش تقاضا دیده می شود که می تواند موجب کاهش حجم نفت ذخیره شده باشد.»
اما نکته ای که توجه تحلیلگران را به خود جلب کرده، اظهارات مسئولان شرکت دایموندبک انرژی است که گفته اند اگر نفت خام آمریکا به بالای 30 دلار برسد فعالیت های حفاری مجددا احیا خواهد شد.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی