۲
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۱۲۲۸۶۸

پاکستان باند قاچاق سوخت از ایران را متلاشی کرد

گارد ساحلی پاکستان از بازداشت باند ۲۲ نفره قاچاقچیان سوخت ایرانی در ایالت بلوچستان خبر داد.
پاکستان باند قاچاق سوخت از ایران را متلاشی کرد
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، رسانه‌های پاکستانی امروز به نقل از یک مقام سخنگوی گارد ساحلی در ایالت بلوچستان گزارش دادند: نیروهای این کشور با دریافت اطلاعات موثق از تردد کامیون حامل سوخت قاچاق ایرانی در منطقه «وندر» ایالت بلوچستان دست به عملیات زدند. 
در جریان عملیات شناسایی و بازرسی نیروهای گارد ساحلی موفق به کشف و ضبط هفت هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل ، صدها کیلوگرم خشکبار و انواع پرندگان نایاب شدند. 
«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان اواسط ماه فوریه گذشته طرح جدید مبارزه بی‌چون و چرا با قاچاق و برخورد شدید با عاملان این پدیده را به نیروهای خود سپرده و تمام نهادی انتظامی و امنیتی این کشور موظف به برخورد جدی با پدیده قاچاق به ویژه در ایالت بلوچستان شدند. 
وی ماه‌های اخیر برای جلوگیری از معضل قاچاق که بیشترین ضرر را به خزانه ملی پاکستان زده است، دستور تشکیل نیروی جدید برای مبارزه با قاچاق، شناسایی آن دسته از مسئولان که در این قبیل فعالیت‌های غیرقانونی دخیل هستند و احداث بازارچه‌های مرزی در مرزهای جنوبی غربی پاکستان با ایران را صادر کرده بود. 
پس توافق اخیر مسئولان ایران و پاکستان برای توسعه مناطق مرزی و مشارکت برای بهبود ساکنان مناطق مرزی، عمران خان از وزارت صنعت و بازرگانی پاکستان خواست تا طرح توسعه بازارچه‌های مرزی مشترک در نزدیکی مرز ایران را تسریع کند. 
عمران خان اکنون به دنبال اجرای فوری عملیات ضربتی علیه قاچاق و قاچاقچیان در سراسر این کشور و البته با تمرکز ویژه در ایالت بلوچستان که مسیر اصلی تردد کالاهای قاچاق است، می‌باشد. 
وی در دستوری بی‌سابقه از تمامی نهادهای مجری قانون پاکستان، سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی خواسته است تا عملیات ضربتی علیه قاچاقچیان در سراسر کشور را آغاز کنند. 

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی