۳
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۲
کد مطلب : ۱۲۲۸۹۶

زلزله ۵.۱ ریشتری استان تهران/آسیبی به شبکه انتقال گاز وارد نشد

در حال حاضر شبکه گاز در مناطقی که زلزله را احساس کرده اند پایدار و از امنیت لازم برخوردار است.
زلزله ۵.۱ ریشتری استان تهران/آسیبی به شبکه انتقال گاز وارد نشد

 
پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد زلزله ۵.۱ ریشتری اوایل بامداد روز جمعه در استان تهران تاکنون مصدومی نداشته و همه پایگاه‌های اورژانس در حال آماده باش هستند.
 
پیرحسین کولیوند درباره آخرین وضعیت ارزیابی زلزله امشب استان تهران بیان کرد: همکاران تیم عملیات ویژه در منطقه حضور دارند و تاکنون در دماوند مصدومی نداشتیم و در گیلاوند برخی منازل مسکونی دچار ترک خوردگی شده‌اند.
 
وی ادامه داد: بیمارستان‌های فیروزگر، رسول اکرم، امام خمینی و شهدای تجریش در آماده باش هستند.
 
کولیوند گفت: همه پایگاه‌های اورژانس هم در حال آماده باش هستند. تا این لحظه گزارشی از مصدوم زلزله به ما اعلام نشده است.
 
زمین لرزه ای در ساعت ۴۸ دقیقه بامداد روز جمعه به بزرگی ۵.۱در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، در عمق ۷ کیلومتری زمین در حوالی دماوند به وقوع پیوست که شدت آن در کلانشهر تهران کاملا احساس شد.
 
فرماندار دماوند نیز دقایقی پیشافزود: خوشبختانه تاکنون زلزله خسارت مالی و جانی در دماوند نداشته است، اما تیم‌های هلال احمر بریا بررسی آخرینوضعیت خسارت احتمالی به روستاهای منطقه اعزام شده‌اند.
مهدی حیدری اظهارداشت: با بررسی وضعیت منطقه تا یک ساعت دیگر می توانیم آمار دقیقی از وقوع خسارت احتمالی این زمین لرزه ارائه دهیم.
 
استاندار تهران نیز تاکید کرد: با وقوع زمین لرزه در استان تهران تمام بیمارستانهای استان، هلال احمر، اورژانس و شهرداری‌ها به حالت آماده باش کامل درآماده‌اند.
محسن بند پی اظهار داشت: هم اکنون برای ارزیابی خسارت احتمالی تیم های امدادی به منطقه اعزام شده اند و شهروندان ضمن حفظ آرامش خود باید در این ساعتها هوشیار  باشند.
 
مهدی جمشیدی دانا  نیز با اشاره به زلزله دقایقی پیش در تهران گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از آسیب به شبکه گاز به دلیل زلزله گزارش نشده است.
 
وی افزود: در حال حاضر شبکه گاز در مناطقی که زلزله را احساس کرده اند پایدار و از امنیت لازم برخوردار است.
 
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در گفت وگویی اعلام کرد این زلزله ای در استان های البرز، قم، قزوین و بخش های از مازندران نیز احساس شده است.
به گفته وی، پنج تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شده اند و تاکنون گزارشی از وقوع خسارت دریافت نشده است.
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی