۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۱۲۳۰۴۸

تجهیزات خط لوله گوره-جاسک ایرانی است

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت: ساخت لوله، پمپ های تقویت فشار طرح انتقال نفت گوره-جاسک توسط بخش داخلی انجام شده است.
تجهیزات خط لوله گوره-جاسک ایرانی است
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، سیروس تالاری، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران درباره میزان مشارکت سازندگان و تولیدکنندگان داخلی در طرح خط لوله انتقال نفت گوره – جاسک با توجه به سال جهش تولید، گفت: بخش عمده این پروژه شامل خطوط لوله است که وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین نفت با سفارش ساخت لوله و ورق‌های مورد نیاز به لوله سازان داخلی موجب شدند تا این تولیدکنندگان بخش تأمین خطوط لوله این طرح را برعهده بگیرند. در همین راستا قراردادهای ساخت نیز به امضا رسیده است.
وی افزود: بخش دیگری از تجهیزات مورد نیاز در این طرح، پمپ‌های تقویت فشار است که ساخت این تجهیزات نیز برای طرح خط لوله انتقال نفت گوره – جاسک به عهده چهار تولیدکننده داخلی گذاشته شده است.
به گفته این مقام مسؤول در تلاش هستیم تا برای بخش تأمین تجهیز ولوها و شیرهای مورد نیاز در این طرح نیز قراردادهایی را با تولیدکنندگان داخلی منعقد کنیم. بخش باقی مانده تجهیزات مورد نیاز برای این طرح نیز مربوط به بخش ابزاردقیق است که آمادگی کامل برای تأمین کامل و باکیفیت آن را نیز داریم.

سهم ۶۵ درصدی تجهیزات در پروژه‌های نفتی
تالاری در پاسخ به اینکه آیا تولیدکنندگان داخلی در پروژه طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی نیز ایفای نقش می‌کنند، گفت: تولیدکنندگان و مهندسین داخلی آمادگی ۱۰۰ درصدی دارند تا ساخت و راه اندازی تجهیزات فراساحل را به طور دقیق انجام دهند.
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد عملیات در بخش فراساحل نیز توسط بخش داخلی انجام می‌شود، اظهار داشت: در صورتی که پروژه توسط خارجی‌ها فاینانس شود، از آنجایی که حدود ۶۵ درصد ارزش پروژه را تجهیزات آن تشکیل می‌دهد، خواهان تأمین تجهیزات، از تولیدکنندگان خود است چرا که ارزش زیادی دارد.
وی ادامه داد: ساخت کمپرسور و برخی دیگر از تجهیزات بخش فراساحل و حتی تعمیر و نگهداری آن نیز توسط بخش داخلی انجام می‌شود.
تالاری با بیان اینکه در نتیجه جلسه اخیری که پیرامون مشکلات بانکی، بیمه‌ای و مالیات در حضور مقام معظم رهبری داشتیم، پیگیری‌هایی نیز دراین زمینه انجام شد، توضیح داد: تا زمانی که اصلاحات زیرساختی در این سه بخش انجام نشود نمی‌توان به تحقق جهش تولید امیدوار بود.
این مقام مسؤول درباره میزان مطالبات این مجموعه از وزارت نفت نیز گفت: ما طی فراخوانی از تولیدکنندگان خواستیم تا مطالبات خود را اعلام کنند که رقم کلانی در این زمینه اعلام نشد که نشان می‌دهد تعامل سازنده ای بین تولیدکنندگان و وزارت نفت در زمینه مطالبات شکل گرفته است.

شکست انحصار پایانه صادراتی نفت
  پروژه احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره – جاسک طرحی است با هدف احداث خط لوله‌ای به طول ۱۱۰۰ کیلومتر و به قطر ۴۲ اینچ جهت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز از پایانه نفتی گوره واقع در شمال غرب استان بوشهر به غرب منطقه جاسک در ساحل دریای عمان. در نتیجه این طرح انحصار پایانه صادراتی خارک شکسته می‌شود.

منبع:مهر 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی