۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۱۲۳۰۵۰

انتقال طلا از ونزوئلا به ایران شایعه است

سفیر ایران در ونزوئلا ضمن رد شایعات رسانه‌های غربی در خصوص انتقال 9 تُن طلا به ایران از ونزوئلا تصریح کرد که نه دولت ایران چنین محموله‌ای را دریافت کرده و نه تاکنون بنزین ایران وارد ونزوئلا شده است.
انتقال طلا از ونزوئلا به ایران شایعه است
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، «حجت‌الله سلطانی» سفیر ایران در ونزوئلا در مصاحبه‌ای ادعاهای اخیر پایگاه تحلیلی بلومبرگ در ارتباط با انتقال 9 تُن طلا به ایران از ونزوئلا در قبال کمک ایران به این کشور آمریکای لاتین در احیای پالایشگاههای بنزین را رد کرد و آن را شایعه‌ای بی‌اساس توصیف کرد.
وی در این خصوص توضیح داد: «من دریافت 9 تُن طلا توسط دولت ایران را رد می‌کنم. این یک شایعه بی‌اساس و در حقیقت تله رسانه‌ها است که در حالت انتشار و توزیع است و ادعایی کاملاً نادرست است».
وی با رد ادعاهای رسانه‌های غربی گفت: «تا امروز، بنزین ایران وارد ونزوئلا نشده است. تا امروز، دولت‌های دو کشور، گفت‌وگوهایی را در زمینه همکاری دوجانبه در زمینه تجاری انجام داده‌اند اما تاکنون سوخت ایران وارد ونزوئلا نشده است».
سفیر ایران در ونزوئلا در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص ماهیت پروازهای اخیر هواپیماهای ایران به ونزوئلا توضیح داد: «در روزهای اخیر، میانگین 10 تا 17 پرواز تجاری (از ایران) به ونزوئلا برای انتقال فوری تجهیزات مورد نیاز کاتالیزور برای فعال‌سازی مجدد مجتمع پالایشگاه پاراگوانا صورت گرفته است که در حال حاضر این مسئله در تحقق روابط جامع میان کشورهای ما بعنوان یک اولویت محسوب می‌شود».
سلطانی ضمن تأکید بر همکاری دو کشور در مقابله با ویروس ناشناخته «کووید-19» گفت: «همکاری دولت ایران با مردم ونزوئلا در زمان‌های بحرانی مستحکم‌تر شده است و هم‌اکنون روابط ما به ویژه در عرصه همکاری تجاری مستحکم‌تر از هر زمانی است. ما اینجاییم تا بیشترین کمک را به مردم ونزوئلا ارائه دهیم».
سلطانی ضمن تأکید بر تلاش ایران برای کمک به کشورهای آمریکای لاتین در مقابل تحریم های آمریکا گفت: «ما از کشورهای آمریکای لاتین که تحت تحریم غیرقانونی هستند حمایت می‌کنیم».
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر حضور کارشناسان فنی ایران در پالایشگاههای ونزوئلا گفت: «من حضور کارشناسان فنی ایران در پالایشگاههای ونزوئلا را رد می‌کنم. کارشناسان نفت ما در این کشور حضور ندارند. در حال حاضر نیازی به حضور این افراد وجود ندارد و ونزوئلا به تعداد کافی کارشناس در حوزه نفتی دارد اما اگر در آینده، به همکاری فنی ما نیاز باشد، ما آماده ارائه خدمات هستیم».
سلطانی در ادامه ضمن تأکید بر توسعه روابط تجاری دو کشور ایران و ونزوئلا ادامه داد: «در حال حاضر ما به تقویت روابط در زمینه‌های تجاری، گردشگری و همکاری تجاری برای تولید لبنیات و مواد شوینده علاقمندیم».
سفیر ایران در کاراکاس در توضیح روابط دیپلماتیک ایران و ونزوئلا گفت: «تأمین رفاه مردم دو کشور در چارچوب قوانین بین‌الملل یک امر قانونی و مشروع است. ایران و ونزوئلا سابقه بیش از 60 سال روابط دوجانبه بر اساس احترام دوجانبه را دارند. پس از گذشت ۲۰ سال از انقلاب بولیواری در ونزوئلا، ما راه طولانی را (همراه با ونزوئلا) آمده‌ایم به نحوی که شرکت‌های ایرانی تولیدات خود را در ونزوئلا ارتقا بخشیده‌اند. در چارچوب این موضوع، ما ۱۸ نیروگاه انرژی را برای رفاه مردم ونزوئلا ایجاد کرده‌ایم.»
این دیپلمات ایرانی سپس در پایان مصاحبه خود بر لزوم ایستادگی مردم ونزوئلا در مقابل سیاست‌های امپریالیستی آمریکا تأکید کرد و گفت: «شجاعت مردم ونزوئلا در مواجهه با تلاش‌های امپراطوری آمریکا برای تسلط و تحت کنترل درآوردن حاکمیت ونزوئلا امری ضروری است و ما به کمک یکدیگر شکست‌ناپذیر خواهیم بود».

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی