۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۱۲۳۰۸۹

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۲/۲۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال به 29 دلار و 87 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم به 24 دلار و 52 سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۲/۲۳
به دنبال اعلام غیرمنتظره عربستان مبنی بر کاهش بیشتر تولید نفت خود در ماه ژوئن به منظور کاستن از حجم مازاد عرضه موجود در بازار قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز شاهد افزایش بود.
  قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که امروز تا 30 دلار و 11 سنت بالا رفته بود، با اندکی تعدیل و رشد 24 سنتی نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 29 دلار و 87 سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت شاهد افت یک دلار و 34 سنتی بود.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز پس از رسیدن به رقم 24 دلار و 77 سنت با اندکی تعدیل و رشد 38 سنتی نسبت به رقم پایانی دیروز به 24 دلار و 52 سنت رسید.
عربستان دیروز اعلام کرد که در ماه ژوئن تولید نفت خود را یک میلیون بشکه دیگر کاهش می دهد و رقم تولیدی خود را با 40 درصد کاهش نسبت به ماه آوریل به 7.5 میلیون بشکه می رساند.
استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «این کاهش تولید سایر اعضای اوپک پلاس را به تبعیت از مفاد توافق و حتی پیشنهاد کاهش بیشتر تولید تشویق می کند و روند برقراری توازن مجدد در بازار را سرعت خواهد بخشید.» گروه اوپک پلاس متشکل از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و چند کشور دیگر از جمله روسیه است که متعهد شده اند تولید نفت خود را 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.
امارات و عربستان نیز متعهد شده اند که مجموعا 180 هزار بشکه دیگر از تولید خود بکاهند.
با این حال، به دلیل مشاهده موارد جدید ابتلا به کرونا در برخی کشورها از جمله چین و کره جنوبی، بازار نگرانی موج دوم شیوع ویروس به دلیل کاهش محدودیت های اجتماعی است و این مانع از رشد بیشتر قیمت نفت شده است.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی