۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۱۲۳۰۹۳

آغاز ثبت‌نام از متقاضیان دوگانه‌سوز کردن خودروها

ثبت‌نام از متقاضیان تبدیل خودرو بنزین به دوگانه‌سوز در سامانه جدید از امروز آغاز شد.
آغاز ثبت‌نام از متقاضیان دوگانه‌سوز کردن خودروها
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، با سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت آن از ۲۴ آبان سال گذشته، ‌تمایل افراد برای استفاده از سوخت‌های جایگزین بیشتر شد و از آنجا که قیمت سی ان جی همچنان ثابت بود، ‌افراد برای دوگانه‌سوز کردن خودروها صف کشیدند.
این در شرایطی بود که قیمت سی ان جی نسب به بنزین سهمیه‌ای تقریبا یک سوم و نسبت به بنزین آزاد یک پنجم قیمت داشت و این اختلاف قیمت، ‌دوگانه‌سوز کردن خودروها را از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر می‌کرد.
با این حال دولت با هدف افزایش سهم سی ان جی در سبد سوخت و همچنین کاهش فشار اقتصادی به مردم، ‌اقدام به اعطای وام بلاعوض برای دوگانه‌سوز کردن یک میلیون و ۶۴۰ هزار خودرو کرد و کار از بهمن ماه آغاز شد.
با پیدا شدن سر و کله کرونا، کار با سرعت کمتری ادامه پیدا کرد اما مشکل اصلی در سامانه‌ای بود که با مراجعه به آن، ‌متقاضیان می بایست برای تبدیل خودروهای خود ثبت نام کنند.
از همین رو وزارت صنعت که به عنوان متولی تبدیل خودروها شناخته می‌شود،‌ کار را به وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران سپرد تا سامانه‌ای جدید طراحی کند. سامانه‌ای که از دیروز در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.
این سامانه جدید به زیرساخت‌های اطلاعاتی مثل ثبت احوال متصل است و صاحبان خودرو می‌توانند با در اختیار داشتن شماره ملی و شماره تلفن همراه خود که متعلق به مالک خودرو باشد به این سامانه مراجعه و مراحل ثبت نام خود را پیگیری کنند.
در سامانه جدید نیز، استفاده خودروهای عمومی شامل وانت‌های سبک و سنگین، تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی براساس مصوبه شورای عالی اقتصاد برای دوگانه‌سوز کردن رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای مالکان خودرو ندارد.
متقاضیان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://gcr.niopdc.ir/ اقدام به ثبت نام کنند.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی