۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۱۲۳۱۸۸

افزایش ذخیره سازی بنزین در انبارهای همدان

به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نام‌گذاری سال ۹۹ به عنوان "جهش تولید"، منطقه همدان گام بلندی در راستای افزایش توان ذخیره‌سازی انبارهای نفت برداشت.
افزایش ذخیره سازی بنزین در انبارهای همدان
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   امین روستایی، مدیر منطقه گفت:  از اواخر اسفندماه ۹۸ با رصد اوضاع و شرایط مصرف و تاثیر توصیه مسئولین به در خانه ماندن شهروندان، روندکاهشی مصرف سوخت در استان تحلیل و بررسی شد و تلاش ها برای تبدیل چالش بوجود آمده به فرصتی برای تداوم ذخیره سازی سوخت آغاز شد.
روستایی با اشاره به برگزاری چندین جلسه هماهنگی از طریق ویدئو کنفرانس با مسئولین ذیربط در منطقه و ستاد تهران در همین راستا، افزود: با هدف جلوگیری از رکود و یا حتی توقف تولید بنزین در پالایشگاه ها در سال جدید با مطالعات فنی و عملیاتی، افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی در انبارهای نفت استان در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با توجه به سیر نزولی و بی سابقه مصرف بنزین در کشور و استان و محدودیت فضای ذخیره سازی فرآورده بنزین در انبارهای نفت سراسر کشور، استفاده حداکثری از فضاها و ظرفیت‌های موجود و قابل تبدیل مخازن ذخیره‌سازی سوخت استان، در اولویت کاری قرار گرفت.
وی با اعلام این خبر اذعان کرد: با تلاش شبانه روزی و بی وقفه نیروهای مهندسی و عملیاتی منطقه، فضای ذخیره‌سازی 160 میلیون لیتری بنزین در انبارهای نفت ایثارگران و نوشیجان فراهم شد.
مدیر منطقه همدان افزود: با تبدیل و تغییر کاربری برخی مخازن و استاندارد سازی آنها موفق شدیم پتانسیل انبارش و سطح انعطاف پذیری جذب فرآورده‌های نفتی را در منطقه اصلاح و به میزان بالایی معادل احداث یک انبار نفت متوسط افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه آماده‌سازی مخازن برای جایگزینی فرآورده جدید نیاز به عملیات دقیق مهندسی با حساسیت بالا دارد، تأکید کرد: مخازن ذخیره دیگر فرآورده‌های نفتی که امکان تخلیه آنها فراهم بود تخلیه، لایروبی و پاکسازی شد و عملیات آبگیری مقدماتی از نقطه نظر ایمنی و فنی آزمون گردید و در نهایت، ظرفیت آنها به ذخیره بنزین تخصیص یافت.
روستایی ضمن قدردانی و تشکر از نیروها و عوامل دخیل در ظرفیت‌سازی جدید یادآور شد: خوشبختانه شرایط کرونایی حاکم، در حوزه عملیات و توزیع فرآورده های نفتی در منطقه همدان خللی وارد نکرده و کماکان کار طبق روال عادی و بدون وقفه در حال انجام است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی