۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۱۲۳۲۷۸

موفقیت عرضه نفت در بورس با چه ساز و کاری؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است مناسب کردن قیمت پایه، تسهیل شرایط برای عرضه و... ازجمله اقداماتی است که می‌تواند به عرضه موفق نفت و فراورده‌های نفتی در بورس کمک کند.
علی بختیار
علی بختیار
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، علی بختیار  درباره وضعیت عرضه نفت در بورس، گفت: عرضه نفت،  فرآورده‌های نفتی  و میعانات گازی هر یک ساز و کار خاص خودش را دارد، به‌عنوان مثال در گذشته عرضه فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در بورس موفق بود و باوجود اینکه عرضه فرآورده‌های نفتی مخالفانی داشت چراکه سازوکارهای لازم آن را در بورس موجود نمی‌دیدند اما این عرضه‌ها در بورس با موفقیت نسبی انجام شد.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرضه نفت و فرآورده‌ها به صورت فیزیکال انجام می‌شود، ادامه داد: باید اصطلاحا مسیری را برای عرضه کاغذی نفت در بورس باز شود و بازار paper   برای نفت و فرآورده‌های نفتی به جریان بیافتد و به نوعی از عرضه فیزیکال عبور کرد.  
وی با بیان اینکه تحریم‌ها یکی از مسائلی است که کار را سخت کرده لذا پیش بینی سازو کار برای عرضه در شرایط تحریم بسیار سخت است، اضافه کرد: اگرچه در شرایط موجود نمی‌توان به صورت شفاف پیش ‌رفت و چنین محدودهایی وجود دارد اما عرضه نفت همچنان امکان‌پذیر است و می‌توان با به کارگیری سازوکارهای جدید عرضه‌های خوبی را در بورس تجربه کرد.
به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مناسب کردن قیمت پایه، تسهیل شرایط برای عرضه و... ازجمله اقداماتی است که می‌تواند به عرضه موفق در بورس کمک کند.

منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی